연구분야 :
클래스 :
DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.112038
한자 :
용어관계 |
관련용어 |
|||
유형 |
관계명 |
관계속성 |
클래스명 |
용어명 |
S:동의 |
Use (우선어) |
|
|
장애학생의 고용성과향상을 위한 특수학교-기업체연계 직업전환프로그램 개발 및 적용: 정서장애 특수학교를 중심으로
Designing and Implementing Transition Program Based on School-Employer Partnerships to Expand Employment Outcomes for Youth with Developmental Disabilities
자폐성장애연구 | 11 | 1 | 2011 | 특수교육
통합교육 및 학교환경특성이 자폐성장애나 지적장애를 가진 청소년의 사회적 능력에 미치는 영향
The Effects of General Education Setting and Other School Environmental Characteristics on Social Competence of Youth with Autism or Intellectual Disabilities
특수교육재활과학연구 | 50 | 4 | 2011 | 기타사회과학
마음이해 향상 프로그램이 자폐성 장애 아동의 정서-믿음 과제 수행 및 심리적 상태 관련 표현 어휘와 사회성에 미치는 효과
The Effect of an Intervention Program Based on ‘Theory of Mind’ on Children with Autism
특수교육학연구 | 45 | 3 | 2010 | 교육학
마음이해 향상 프로그램이 자폐성 장애 아동의 정서-믿음 과제 수행 및 심리적 상태 관련 표현 어휘와 사회성에 미치는 효과
The Effect of an Intervention Program Based on ‘Theory of Mind’ on Children with Autism
특수교육학연구 | 45 | 3 | 2010 | 교육학
Touchmath 원리와 직접교수를 적용한 수학지도가 자폐성 장애 학생의 덧셈․뺄셈 연산 수행에 미치는 효과
The Effects of Touchmath program and Direct Instruction on the Addition and Subtraction Computation Performance of Autistic Disorder Students
특수교육학연구 | 45 | 2 | 2010 | 교육학
Touchmath 원리와 직접교수를 적용한 수학지도가 자폐성 장애 학생의 덧셈․뺄셈 연산 수행에 미치는 효과
The Effects of Touchmath program and Direct Instruction on the Addition and Subtraction Computation Performance of Autistic Disorder Students
특수교육학연구 | 45 | 2 | 2010 | 교육학
자폐성장애아동에 대한 상황이야기 중재 국내연구의 동향
The Trend of Research Social Story Intervention of Students with Autistic Disorders
정서·행동장애연구 | 28 | 3 | 2012 | 특수교육
자폐성장애 아동의 어휘적모호성 단어 정의하기
Definitional Category Analysis of Ambiguous Words in Korean Children with Autism Spectrum Disorders
자폐성장애연구 | 12 | 2 | 2012 | 특수교육
장애아동 부모의 양육스트레스와 사회적 지지에 관한 연구
A Study on Bringing-Up Stress and Social Support of the Parents of Children with Disabilities
정서·행동장애연구 | 27 | 1 | 2011 | 특수교육
직업생활 프로그램이 특수학교 자폐성 장애 학생의 사회적응행동에 미치는 영향
Effect on Social Adaptation Behavior of Students with Autistic Disorder by Vocational Life Program
정서·행동장애연구 | 26 | 3 | 2010 | 특수교육
직업생활 프로그램이 특수학교 자폐성 장애 학생의 사회적응행동에 미치는 영향
Effect on Social Adaptation Behavior of Students with Autistic Disorder by Vocational Life Program
정서·행동장애연구 | 26 | 3 | 2010 | 특수교육
과정중심 쓰기 교수가 자폐성 장애 학생의 쓰기 능력에 미치는 효과
Effects of Process-Based Writing Instruction on Writing Ability of Students with Autistic Disorder
정서·행동장애연구 | 26 | 3 | 2010 | 특수교육
과정중심 쓰기 교수가 자폐성 장애 학생의 쓰기 능력에 미치는 효과
Effects of Process-Based Writing Instruction on Writing Ability of Students with Autistic Disorder
정서·행동장애연구 | 26 | 3 | 2010 | 특수교육
정신지체․자폐성장애 학생의 진로 및 직업교육 관련 연구동향 분석 : -1990년~2010년까지 국내 연구를 중심으로-
Trend Analysis: A Study on Career ․ Vocational Education Research for Students with Mental Retardation and Autistic Disabilities
지적장애연구 | 13 | 2 | 2011 | 사회과학일반
영재성과 자폐성장애는 어떻게 공존하는가? 자폐성장애 영재의 인지메카니즘에 대한 이해
How Does Giftedness Coexist with Autistic Spectrum Disorders (ASD)? Understanding the Cognitive Mechanism of Gifted ASD
영재교육연구 | 21 | 3 | 2011 | 교육학
지적 및 자폐성 장애학생 운동수행 평가도구(MPP)의 표준화
Standardization of Motor Performance Profile(MPP) by Students with Intellectual and Autistic Disorders
한국특수체육학회지 | 20 | 3 | 2012 | 특수/장애인체육
동작 개념화 교육이 자폐성 장애 아동의 운동수행에 미치는 효과
The Influence of Movement Conceptualization Education on the exercise Performance of Children with Autistic Disorder
한국특수체육학회지 | 18 | 3 | 2010 | 특수/장애인체육
동작 개념화 교육이 자폐성 장애 아동의 운동수행에 미치는 효과
The Influence of Movement Conceptualization Education on the exercise Performance of Children with Autistic Disorder
한국특수체육학회지 | 18 | 3 | 2010 | 특수/장애인체육
정신지체인과 자폐성장애인의 비상징적 의사소통 행동 평가문항(AINC-MR&ASD)의 요인구조 확인 및 모형 적합도 검증
Confirmatory Factor Analysis and Model Fit Test of Assessment Index on Nonsymbolic Communication for Individuals with Severe Mental Retardation and Autism Spectrum Disorders (AINC-MR&ASD)
특수교육재활과학연구 | 51 | 2 | 2012 | 기타사회과학
심리운동 프로그램이 자폐성 장애학생의 운동수행능력에 미치는 영향
Effect of a Psychomotor Program on the Motor Performance Abilities of Students with Autism
Journal of exercise rehabilitation | 7 | 1 | 2011 | 건강/재활심리
중등 특수학교 정신지체학생과 자폐성장애학생의 적응행동 수준 분석
Analysis on the adaptive behaviors between students with MR and PDD in secondary special schools
특수교육연구 | 17 | 2 | 2010 | 특수교육
중등 특수학교 정신지체학생과 자폐성장애학생의 적응행동 수준 분석
Analysis on the adaptive behaviors between students with MR and PDD in secondary special schools
특수교육연구 | 17 | 2 | 2010 | 특수교육
교사의 긍정적 행동지원이 자폐성 장애학생의 부적응행동에 미치는 영향
The Effects of Teacher's Positive Behavior Support on Maladjustment Behaviors of Student with Autistic Disorder
정서·행동장애연구 | 27 | 1 | 2011 | 특수교육
학령전기 자폐성 장애아동의 언어이해수준에 따른 표현언어 특성에 관한 연구
Features of Language Expression in light of Language Comprehension levels in Children with Autism
자폐성장애연구 | 10 | 2 | 2010 | 특수교육
학령전기 자폐성 장애아동의 언어이해수준에 따른 표현언어 특성에 관한 연구
Features of Language Expression in light of Language Comprehension levels in Children with Autism
자폐성장애연구 | 10 | 2 | 2010 | 특수교육
자폐성 장애아동을 위한 보완․대체 의사소통 체계 적용 연구 고찰: 국내 실험연구를 중심으로
A literature review of AAC for individuals with Autism: Empirical Studies between 2000 and 2010
자폐성장애연구 | 10 | 2 | 2010 | 특수교육
자폐성 장애아동을 위한 보완․대체 의사소통 체계 적용 연구 고찰: 국내 실험연구를 중심으로
A literature review of AAC for individuals with Autism: Empirical Studies between 2000 and 2010
자폐성장애연구 | 10 | 2 | 2010 | 특수교육
긍정적 행동지원이 자폐성장애 유아의 수업방해행동 및 사회적 상호작용 행동에 미치는 효과
The Effects of Positive behavior Support on the Class interference Behaviors and Social Interaction Behaviors of Children with Autism
특수아동교육연구 | 12 | 3 | 2010 | 교육학
무게감 있는 조끼(weighted vest)의 착용이 취학 전 자폐성 장애 아동의 일상생활활동에 미치는 효과
Effects of a Weighted Vest on Activity of Daily Living in Preschoolers with Autism
자폐성장애연구 | 10 | 1 | 2010 | 특수교육
무게감 있는 조끼(weighted vest)의 착용이 취학 전 자폐성 장애 아동의 일상생활활동에 미치는 효과
Effects of a Weighted Vest on Activity of Daily Living in Preschoolers with Autism
자폐성장애연구 | 10 | 1 | 2010 | 특수교육
신체접촉 및 음률을 통한 부모-자녀 발달놀이치료가 자폐성 장애 아동의 모-자 상호작용에 미치는 영향
The Effects of Filial Developmental Play Therapy with Touch and Rhythm on Mother-Child Interaction of Children with Autism
유아특수교육연구 | 10 | 4 | 2010 | 교육학
신체접촉 및 음률을 통한 부모-자녀 발달놀이치료가 자폐성 장애 아동의 모-자 상호작용에 미치는 영향
The Effects of Filial Developmental Play Therapy with Touch and Rhythm on Mother-Child Interaction of Children with Autism
유아특수교육연구 | 10 | 4 | 2010 | 교육학
자폐성장애 학생의 명료화 행위에 관한 질적 연구
Qualitative Study on Clarification Behavior in Autistic students
특수교육재활과학연구 | 51 | 2 | 2012 | 기타사회과학
현장중심 직업교육이 자폐성 장애학생들의 직업적 성공요소와 직무생산 능력에 미치는 효과
Field-Oriented Vocational Education’s Effects on the Vocational Success and Job Production Ability among Students with Autism
특수교육저널:이론과 실천 | 12 | 1 | 2011 | 교육학
단계별 트레킹 프로그램이 자폐성장애학생의 건강체력에 미치는 영향
The Effects of Trekking Activities on Physical Fitness of the Students with Autistic Disorders
정서·행동장애연구 | 28 | 3 | 2012 | 특수교육
자폐성장애 아동의 사회성 기술에 영향을 미치는 개인 내적변인과 환경변인 간의 구조 방정식 모형 검증
A Structural Equation Modeling Analysis on Social Skills for Children with Autistic Disorder and Internal Variables and Environmental Variables
특수교육저널:이론과 실천 | 12 | 3 | 2011 | 교육학
비디오 자기모델링을 통합한 상황이야기 중재가 자폐성장애 아동의 의사소통기술에 미치는 영향
The Effects of Social Stories Combined with Video Self-Modeling on the Communication Skills of a Student with Autism
정서·행동장애연구 | 27 | 1 | 2011 | 특수교육