‘관계 지향적 듣기’와 ‘반응’에 관한 연구
‘Relation-oriented Listening’ and ‘Response’
화법연구 |
20 |
2012 |
한국어와문학
그림교환 의사소통 체계(PECS) 프로그램이 자폐아동의 요구하기, 자발적 발화 및 눈맞춤에 미치는 효과
The Effectiveness of Picture Exchange Communication System to Enhance Communication Skills and Eye-Contact in Children with Autism
정서·행동장애연구 |
26 |
3 |
2010 |
특수교육
그림교환 의사소통 체계(PECS) 프로그램이 자폐아동의 요구하기, 자발적 발화 및 눈맞춤에 미치는 효과
The Effectiveness of Picture Exchange Communication System to Enhance Communication Skills and Eye-Contact in Children with Autism
정서·행동장애연구 |
26 |
3 |
2010 |
특수교육
행동연쇄중단전략이 정신지체아동의 요구하기 기능 수행에 미치는 영향
The Effect of Behavior Chain Interruption Strategy on the Skill of Requesting of Children with Mental Retardation
특수교육학연구 |
46 |
4 |
2012 |
교육학
A Review of Interventions to Teach Communicative Rejecting for Individuals with Developmental Disabilities
발달장애 아동을 위한 의사소통적 거부하기 교수 중재들에 대한 문헌 분석
특수교육학연구 |
44 |
4 |
2010 |
교육학
A Review of Interventions to Teach Communicative Rejecting for Individuals with Developmental Disabilities
발달장애 아동을 위한 의사소통적 거부하기 교수 중재들에 대한 문헌 분석
특수교육학연구 |
44 |
4 |
2010 |
교육학