漢文 短文 敎育의 位階化를 위한 方向 探索
Finding ways of the Hierarchy of the Sino-Korea Short sentence education
한문학논집(漢文學論集) |
32 |
2011 |
한문비평
‘사실과 의견 구별하기’의 국어과 전문성 탐색
Searching for the Language-Specific Contents in Korean Education: ‘The Distinction between Fact and Statements’
국어교육학연구 |
37 |
2010 |
한국어와문학
‘사실과 의견 구별하기’의 국어과 전문성 탐색
Searching for the Language-Specific Contents in Korean Education: ‘The Distinction between Fact and Statements’
국어교육학연구 |
|
37 |
2010 |
한국어와문학
2009 改定 敎育課程에 따른 中學校 漢文科 敎育課程의 成就水準 開發을 위한 一考
A Consideration for the achievement level of the revised 2009 Chinese Classics Curriculum in the middle school
漢文敎育硏究 |
38 |
2012 |
한국어와문학
한문과 문법 연구의 동향과 과제
Trends and Tasks in Research on Sino-Korean and Grammar
漢文敎育硏究 |
37 |
2011 |
한국어와문학
한문과 교재 연구의 성과와 전망 - 중․고등학교 한문교과서를 중심으로-
The Effect And Prospect of Studies for Sino-Korean Subject Textbooks -Focused on middle and high school Sino-Korean Textbooks-
漢文敎育硏究 |
37 |
2011 |
한국어와문학
2007년 개정 한문과 교육과정 ‘한문지식’ 영역 ‘문장의 유형’과 ‘수사’에 관하여
A Study on ‘Sentence Forms’ and ‘Rhetorics’ in the ‘Sino Korean Knowledge’ Area of the 2007 Revised Sino Korean Curriculum
한문학논집(漢文學論集) |
32 |
2011 |
한문비평
‘2007年 改定 漢文科 敎育課程’에 따른 高等學校 '漢文Ⅱ'의 散文 敎育 方向에관한 一考
The Studying of Teaching Classical Chinese Prose on ≪HanmunⅡ≫ according to ‘The New Curriculum for Classical Chinese Class in 2007’
漢字漢文敎育 |
1 |
26 |
2011 |
한문교육
한문과 교육에서 단문의 수준과 범위
The Level and Scope of Short Sentences in the Education of the Sino-Korean Curriculum
漢文敎育硏究 |
36 |
2011 |
한국어와문학