CBAM

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.113156

한자 :

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

e02-01 모델/모형 모델/모형

관심중심수용모형 [concerns-based adoption model]

관심중심수용모형을 통한 디지털 교과서 연구학교 사례 연구: 관심 단계, 활용 수준, 변화 촉진자 유형 분석

The Case Study of the Digital Textbook Pilot School Based on the Concerns-based Adoption Model

교육종합연구 | 10 | 2 | 2012 | 교육학

2009 개정 교육과정의 학교교육과정 자율화에 대한 초등교원의 인식과 관심수준 분석

An analysis of elementary teachers' perceptions and concern levels on the School Curriculum Autonomy

학습자중심교과교육연구 | 11 | 4 | 2011 | 교과교육학

교사의 블렌디드 러닝 활용수준 분석: 사이버가정학습 중심으로

Teachers' levels of use of blended learning: Focused on using Cyber Home Learning

평생학습사회 | 6 | 1 | 2010 | 교육학

교사의 블렌디드 러닝 활용수준 분석: 사이버가정학습 중심으로

Teachers' levels of use of blended learning: Focused on using Cyber Home Learning

평생학습사회 | 6 | 1 | 2010 | 교육학

지능형 로봇에 대한 유아교사의 인식 -관심중심수용모형(CBAM)을 중심으로-

Kindergarten teachers' awareness for intelligent robots(r-learning)

유아교육연구 | 31 | 6 | 2011 | 교육학

중학교 가정과교사의 가정교과 진로교육 관심단계와 실행수준 및 실태: CBAM 모형에 기초하여

Middle School Home Economics Teachers' Stages of Concern and Levels of Use about Career Education: Based on CBAM(the Concerns Based Adoption Model)

한국가정과교육학회지 | 23 | 4 | 2011 | 교육학

블렌디드 러닝에 대한 교사의 관심도 분석: 사이버가정학습 활용 사례를 중심으로

Teachers' Concerns about Blended Learning: Based on Concerns-based Adoption Model

교육종합연구 | 8 | 1 | 2010 | 교육학

블렌디드 러닝에 대한 교사의 관심도 분석: 사이버가정학습 활용 사례를 중심으로

Teachers' Concerns about Blended Learning: Based on Concerns-based Adoption Model

교육종합연구 | 8 | 1 | 2010 | 교육학

블렌디드 러닝에 대한 교사의 관심도 분석: 사이버가정학습 활용 사례를 중심으로

Teachers' Concerns about Blended Learning: Based on Concerns-based Adoption Model

교육종합연구 | 8 | 1 | 2010 | 교육학

블렌디드 러닝에 대한 교사의 관심도 분석: 사이버가정학습 활용 사례를 중심으로

Teachers' Concerns about Blended Learning: Based on Concerns-based Adoption Model

교육종합연구 | 8 | 1 | 2010 | 교육학

R-러닝에 대한 예비유아특수교사의 관심도 분석 -관심중심수용모형(CBAM)을 중심으로-

Survey on the Pre-service Early Childhood Special Teachers’ Concern Levels on E-learning

특수교육저널:이론과 실천 | 12 | 3 | 2011 | 교육학

e-러닝에 대한 예비유아특수교사의 관심도 분석 -관심중심수용모형(CBAM)을 중심으로-

Survey on the Pre-service Early Childhood Special Teachers' Concern Levels on E-learning

유아특수교육연구 | 10 | 4 | 2010 | 교육학

e-러닝에 대한 예비유아특수교사의 관심도 분석 -관심중심수용모형(CBAM)을 중심으로-

Survey on the Pre-service Early Childhood Special Teachers' Concern Levels on E-learning

유아특수교육연구 | 10 | 4 | 2010 | 교육학

초등 예비교사의 발명교육에 대한 관심도: 관심중심수용모형(CBAM)을 중심으로

The Stages of Concerns about Invention Education of Pre-Service Elementary School Teacher According to the Concerns-Based Adoption Model

한국실과교육학회지 | 23 | 3 | 2010 | 교육학

초등 예비교사의 발명교육에 대한 관심도: 관심중심수용모형(CBAM)을 중심으로

The Stages of Concerns about Invention Education of Pre-Service Elementary School Teacher According to the Concerns-Based Adoption Model

한국실과교육학회지 | 23 | 3 | 2010 | 교육학

디지털 교과서에 대한 교사의 관심 변화 과정 분석

Analyzing teachers' concerns regarding the adoption of digital textbooks

교육과학연구 | 43 | 2 | 2012 | 교육학

CBAM에 기초한 2007년 개정 교육과정에 대한 교원의 관심도 및 실행도 분석

An analysis of Teachers’ Stage of Concerns and Implementation on the 2007 Revised Curriculum based on CBAM

교사교육연구 | 51 | 1 | 2012 | 교사교육

관심중심수용모형을 통한 디지털 교과서 연구학교 사례 연구: 관심 단계, 활용 수준, 변화 촉진자 유형 분석

The Case Study of the Digital Textbook Pilot School Based on the Concerns-based Adoption Model

교육종합연구 | 10 | 2 | 2012 | 교육학

R-러닝에 대한 예비유아특수교사의 관심도 분석 -관심중심수용모형(CBAM)을 중심으로-

Survey on the Pre-service Early Childhood Special Teachers’ Concern Levels on E-learning

특수교육저널:이론과 실천 | 12 | 3 | 2011 | 교육학

e-러닝에 대한 예비유아특수교사의 관심도 분석 -관심중심수용모형(CBAM)을 중심으로-

Survey on the Pre-service Early Childhood Special Teachers' Concern Levels on E-learning

유아특수교육연구 | 10 | 4 | 2010 | 교육학

e-러닝에 대한 예비유아특수교사의 관심도 분석 -관심중심수용모형(CBAM)을 중심으로-

Survey on the Pre-service Early Childhood Special Teachers' Concern Levels on E-learning

유아특수교육연구 | 10 | 4 | 2010 | 교육학

2007 개정 사회과 교육과정에 대한 중학교 교사들의 관심 분석

An analysis of concern of middle school teachers about 2007 revised Social Studies Curriculum

교육과정연구 | 29 | 2 | 2011 | 교육학

2007 개정 사회과 교육과정에 대한 중학교 교사들의 관심 분석

An analysis of concern of middle school teachers about 2007 revised Social Studies Curriculum

교육과정연구 | 29 | 2 | 2011 | 교육학

CBAM 실행 수준에 관한 국내 연구물들의 성격 분석

The Characteristics of Theses and Dissertations Related to Levels of Use(LoU) of CBAM in Korea

교육사상연구 | 24 | 2 | 2010 | 교육학

CBAM 실행 수준에 관한 국내 연구물들의 성격 분석

The Characteristics of Theses and Dissertations Related to Levels of Use(LoU) of CBAM in Korea

교육사상연구 | 24 | 2 | 2010 | 교육학