관심중심수용모형을 통한 디지털 교과서 연구학교 사례 연구: 관심 단계, 활용 수준, 변화 촉진자 유형 분석
The Case Study of the Digital Textbook Pilot School Based on the Concerns-based Adoption Model
교육종합연구 |
10 |
2 |
2012 |
교육학
2009 개정 교육과정의 학교교육과정 자율화에 대한 초등교원의 인식과 관심수준 분석
An analysis of elementary teachers' perceptions and concern levels on the School Curriculum Autonomy
학습자중심교과교육연구 |
11 |
4 |
2011 |
교과교육학
교사의 블렌디드 러닝 활용수준 분석: 사이버가정학습 중심으로
Teachers' levels of use of blended learning: Focused on using Cyber Home Learning
평생학습사회 |
6 |
1 |
2010 |
교육학
교사의 블렌디드 러닝 활용수준 분석: 사이버가정학습 중심으로
Teachers' levels of use of blended learning: Focused on using Cyber Home Learning
평생학습사회 |
6 |
1 |
2010 |
교육학
지능형 로봇에 대한 유아교사의 인식 -관심중심수용모형(CBAM)을 중심으로-
Kindergarten teachers' awareness for intelligent robots(r-learning)
유아교육연구 |
31 |
6 |
2011 |
교육학
중학교 가정과교사의 가정교과 진로교육 관심단계와 실행수준 및 실태: CBAM 모형에 기초하여
Middle School Home Economics Teachers' Stages of Concern and Levels of Use about Career Education: Based on CBAM(the Concerns Based Adoption Model)
한국가정과교육학회지 |
23 |
4 |
2011 |
교육학
블렌디드 러닝에 대한 교사의 관심도 분석: 사이버가정학습 활용 사례를 중심으로
Teachers' Concerns about Blended Learning: Based on Concerns-based Adoption Model
교육종합연구 |
8 |
1 |
2010 |
교육학
블렌디드 러닝에 대한 교사의 관심도 분석: 사이버가정학습 활용 사례를 중심으로
Teachers' Concerns about Blended Learning: Based on Concerns-based Adoption Model
교육종합연구 |
8 |
1 |
2010 |
교육학
블렌디드 러닝에 대한 교사의 관심도 분석: 사이버가정학습 활용 사례를 중심으로
Teachers' Concerns about Blended Learning: Based on Concerns-based Adoption Model
교육종합연구 |
8 |
1 |
2010 |
교육학
블렌디드 러닝에 대한 교사의 관심도 분석: 사이버가정학습 활용 사례를 중심으로
Teachers' Concerns about Blended Learning: Based on Concerns-based Adoption Model
교육종합연구 |
8 |
1 |
2010 |
교육학
R-러닝에 대한 예비유아특수교사의 관심도 분석 -관심중심수용모형(CBAM)을 중심으로-
Survey on the Pre-service Early Childhood Special Teachers’ Concern Levels on E-learning
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
3 |
2011 |
교육학
e-러닝에 대한 예비유아특수교사의 관심도 분석 -관심중심수용모형(CBAM)을 중심으로-
Survey on the Pre-service Early Childhood Special Teachers' Concern Levels on E-learning
유아특수교육연구 |
10 |
4 |
2010 |
교육학
e-러닝에 대한 예비유아특수교사의 관심도 분석 -관심중심수용모형(CBAM)을 중심으로-
Survey on the Pre-service Early Childhood Special Teachers' Concern Levels on E-learning
유아특수교육연구 |
10 |
4 |
2010 |
교육학
초등 예비교사의 발명교육에 대한 관심도: 관심중심수용모형(CBAM)을 중심으로
The Stages of Concerns about Invention Education of Pre-Service Elementary School Teacher According to the Concerns-Based Adoption Model
한국실과교육학회지 |
23 |
3 |
2010 |
교육학
초등 예비교사의 발명교육에 대한 관심도: 관심중심수용모형(CBAM)을 중심으로
The Stages of Concerns about Invention Education of Pre-Service Elementary School Teacher According to the Concerns-Based Adoption Model
한국실과교육학회지 |
23 |
3 |
2010 |
교육학
디지털 교과서에 대한 교사의 관심 변화 과정 분석
Analyzing teachers' concerns regarding the adoption of digital textbooks
교육과학연구 |
43 |
2 |
2012 |
교육학
CBAM에 기초한 2007년 개정 교육과정에 대한 교원의 관심도 및 실행도 분석
An analysis of Teachers’ Stage of Concerns and Implementation on the 2007 Revised Curriculum based on CBAM
교사교육연구 |
51 |
1 |
2012 |
교사교육
관심중심수용모형을 통한 디지털 교과서 연구학교 사례 연구: 관심 단계, 활용 수준, 변화 촉진자 유형 분석
The Case Study of the Digital Textbook Pilot School Based on the Concerns-based Adoption Model
교육종합연구 |
10 |
2 |
2012 |
교육학
R-러닝에 대한 예비유아특수교사의 관심도 분석 -관심중심수용모형(CBAM)을 중심으로-
Survey on the Pre-service Early Childhood Special Teachers’ Concern Levels on E-learning
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
3 |
2011 |
교육학
e-러닝에 대한 예비유아특수교사의 관심도 분석 -관심중심수용모형(CBAM)을 중심으로-
Survey on the Pre-service Early Childhood Special Teachers' Concern Levels on E-learning
유아특수교육연구 |
10 |
4 |
2010 |
교육학
e-러닝에 대한 예비유아특수교사의 관심도 분석 -관심중심수용모형(CBAM)을 중심으로-
Survey on the Pre-service Early Childhood Special Teachers' Concern Levels on E-learning
유아특수교육연구 |
10 |
4 |
2010 |
교육학
2007 개정 사회과 교육과정에 대한 중학교 교사들의 관심 분석
An analysis of concern of middle school teachers about 2007 revised Social Studies Curriculum
교육과정연구 |
29 |
2 |
2011 |
교육학
2007 개정 사회과 교육과정에 대한 중학교 교사들의 관심 분석
An analysis of concern of middle school teachers about 2007 revised Social Studies Curriculum
교육과정연구 |
29 |
2 |
2011 |
교육학
CBAM 실행 수준에 관한 국내 연구물들의 성격 분석
The Characteristics of Theses and Dissertations Related to Levels of Use(LoU) of CBAM in Korea
교육사상연구 |
24 |
2 |
2010 |
교육학
CBAM 실행 수준에 관한 국내 연구물들의 성격 분석
The Characteristics of Theses and Dissertations Related to Levels of Use(LoU) of CBAM in Korea
교육사상연구 |
24 |
2 |
2010 |
교육학