가정과

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.113273

한자 :

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

d01-03 분과학문 분과학문

가정과 교육 () [ 家政科敎育 ]

포트폴리오 평가를 적용한 가정과 주생활 교수 ‧ 학습 과정안 개발 및 실행 -‘주거와 거주환경’단원을 중심으로 -

Development and Implementation of Teaching-Learning Plan for 'Residence and Living Environment' of Home Economics applied with Portfolio Assessment

한국가정과교육학회지 | 24 | 3 | 2012 | 교육학

ARCS 동기유발 전략을 적용한 가정과 식품표시 수업이 중학생의 학습동기와 식품표시에 대한 인식 및 활용도에 미치는 효과

The Effects of the Food Labeling Home Economics Instruction applying ARCS Motivation Teaching Strategy on Middle School Students’ Learning Motivation, Recognition and Use of Food Labels

한국가정과교육학회지 | 23 | 1 | 2011 | 교육학

가정과 예비교사의 전문자질 및 실천적 교수역량에 관한 연구

Professional Qualification and Practical Teaching Competencies of Home Economics Pre-service Teachers

실과교육연구 | 16 | 4 | 2010 | 교육학

가정과 예비교사의 전문자질 및 실천적 교수역량에 관한 연구

Professional Qualification and Practical Teaching Competencies of Home Economics Pre-service Teachers

실과교육연구 | 16 | 4 | 2010 | 교육학