유치환 시에 나타난 죽음과 윤리의 문제 - 에듀테인먼트와 시의 연계성 제안을 겸하여
Matters of death and ethic in Yu Chi-Hwan's poem -included to propose connectivity between a edutainment and poem
한국언어문학 |
74 |
2010 |
한국어와문학
유치환 시에 나타난 죽음과 윤리의 문제 - 에듀테인먼트와 시의 연계성 제안을 겸하여
Matters of death and ethic in Yu Chi-Hwan's poem -included to propose connectivity between a edutainment and poem
한국언어문학 |
|
74 |
2010 |
한국어와문학
감성시학과 변증법들- 김수영의 「풀」을 중심으로
A study on sensitivity poetics and dialecticS - to centered Kim, soo young's poem "Pool"
한국문학이론과 비평 |
15 |
4 |
2011 |
한국어와문학
Karma-yoni 개념의 상키야 철학적 적용과 유래
Application and Origin of Sāṃkhya Philosophy on the Concept of Karma-yoni
인도철학 |
34 |
2012 |
철학
‘전후’의 중층적 의미와 김수영의 문학적 정체성 —1950년대 후반기 지식인 담론과 김수영의 시를 중심으로—
The Superimposed Meaning of ‘postwar’ and Literary Identity of Kim soo-Young —Focused on the Discourses of Intellectuals in the Late 1950s and the Poetry of Kim soo-young—
상허학보 |
29 |
2010 |
한국어와문학
‘전후’의 중층적 의미와 김수영의 문학적 정체성 —1950년대 후반기 지식인 담론과 김수영의 시를 중심으로—
The Superimposed Meaning of ‘postwar’ and Literary Identity of Kim soo-Young —Focused on the Discourses of Intellectuals in the Late 1950s and the Poetry of Kim soo-young—
상허학보 |
29 |
|
2010 |
한국어와문학
茶山 事天學의 外延과 實踐性
Tasan's Discourse on the Extension and Practicality of Shitian-Xue(事天學)
한국실학연구 |
21 |
2011 |
역사학
1950년대 시의 ‘지성’의 기원
Origin of the 'Noetics' of Poem in the 1950's
겨레어문학 |
46 |
2011 |
한국어와문학
인간 본성(本性)의 교육적 의미에 대한 고찰 - 합리성, 자연성, 본래성의 통합적 관점에서
A Study on the Educational Meaning of Human Nature: A Synthesis of Rationality, Naturalness and Authenticity
교육철학연구 |
34 |
2 |
2012 |
교육학
교육 시장화 시대의 교사 전문성
The Teacher's Professionalism in Market-Based Education Policy Era
교육철학연구 |
33 |
3 |
2011 |
교육학
감성의 윤리학에서 지성의 윤리학으로: 로티와 듀이
Ethics of Intelligence over Sensibility : Rorty and Dewey
범한철학 |
62 |
3 |
2011 |
철학
플라톤의 철인정치론
Plato's Argument for Philosopher-kingship
동서철학연구 |
58 |
2010 |
철학
플라톤의 철인정치론
Plato's Argument for Philosopher-kingship
동서철학연구 |
|
58 |
2010 |
철학
플라톤의 『티마이오스』 편에서 필연(anankē) 개념
The Concept of Necessity(anankē) in Plato’s Timaeus
서양고전학연구 |
45 |
2011 |
서양고전어와문학
가지무라 히데키(梶村秀樹)의 한국 자본주의론 내재적 발전론으로서의 '종속 발전'론
Kajimura Hideki's View on Post-colonial Korean Capitalism The 'Dependent Development' Theory as an Immanent Development Theory
아세아연구 |
55 |
3 |
2012 |
지역학
1950년대 시의 ‘지성’의 기원
Origin of the 'Noetics' of Poem in the 1950's
겨레어문학 |
46 |
2011 |
한국어와문학
동학의 儒彿仙 삼교합일이 의미하는 사회적 성격
The social nature of meaning to unify thought of Confucianism, Buddhism and Immortal Taoism of Donghak
孔子學 |
20 |
2011 |
기타유교학
‘존재론’의 신기루 ― ‘존재’가 우리에게도 유의미한 철학적 문제인가?
The Mirage of 'Jonjaeron' ― Is 'being' a meaningful philosophical question for us too?
대동철학 |
52 |
2010 |
철학
‘존재론’의 신기루 ― ‘존재’가 우리에게도 유의미한 철학적 문제인가?
The Mirage of 'Jonjaeron' ― Is 'being' a meaningful philosophical question for us too?
대동철학 |
|
52 |
2010 |
철학
壺山 朴文鎬의 『論語』 이해와 그 특징 - 『論語集註詳說』 「學而」를 中心으로
Ho San Park Mun Ho's understanding and its features about Analects of Confucius-with a variorum edition of Analects of Confucius(論語集註詳說) Hak-i(學而) as the center figure
동양고전연구 |
38 |
2010 |
기타인문학
壺山 朴文鎬의 『論語』 이해와 그 특징 - 『論語集註詳說』 「學而」를 中心으로
Ho San Park Mun Ho's understanding and its features about Analects of Confucius-with a variorum edition of Analects of Confucius(論語集註詳說) Hak-i(學而) as the center figure
동양고전연구 |
|
38 |
2010 |
기타인문학
코메니우스의 인간이해와 전인적(全人的) 신앙교육 방향
Comenius’ Understanding of Human as the Whole Person and His Direction of Christian Education
한국개혁신학 |
29 |
2011 |
기타기독교신학
아우구스티누스의 인식론 -조명의 문제를 중심으로-
The Theory of Knowledge in Augustinus -Concerning Illumination-
중세철학 |
16 |
2010 |
철학
아우구스티누스의 인식론 -조명의 문제를 중심으로-
The Theory of Knowledge in Augustinus -Concerning Illumination-
중세철학 |
|
16 |
2010 |
철학
왕양명의 良知와 철학상담
Liang-chih(良知) of Wang Yang-Ming and Philosophical Counseling
철학논집 |
26 |
2011 |
철학
비결정적 사건을 설명할 수 있는가?: 대조 설명을 중심으로
Could Indeterministic Events be Explained?: On Contrastive Explanation for Indeterminism
철학연구 |
91 |
2010 |
철학
비결정적 사건을 설명할 수 있는가?: 대조 설명을 중심으로
Could Indeterministic Events be Explained?: On Contrastive Explanation for Indeterminism
철학연구 |
|
91 |
2010 |
철학
스피노자의 철학에 있어서 정념과 자유의 문제
Le problème de la passion et de la liberté chez Spinoza
철학논집 |
25 |
2011 |
철학
최재서의 문학과 정치: 낭만주의론과 지성의 의미 변화
Literature and Politics in Choi Jae-Seo: A Theory of Romanticism and Meaning-Change of Intelligence
어문론총 |
54 |
2011 |
한국어와문학
윤동주의 <肝> 분석
The Analysis of Yun, Dongju's The Liver
한국현대문학연구 |
32 |
2010 |
한국어와문학
윤동주의 <肝> 분석
The Analysis of Yun, Dongju's The Liver
한국현대문학연구 |
|
32 |
2010 |
한국어와문학
1950년대 전통서정파의 ‘지성’론과 현대성 성격
"Noetics" and Modernistic Characteristics of the Traditional Lyricists in the 1950's
상허학보 |
35 |
2012 |
한국어와문학
한국 고대교육사 연구와 불교 지성으로서 고승
Venerable Monk as Buddhist Intellectual in the History of Korean Ancient Education
종교교육학연구 |
33 |
2010 |
종교학
한국 고대교육사 연구와 불교 지성으로서 고승
Venerable Monk as Buddhist Intellectual in the History of Korean Ancient Education
종교교육학연구 |
33 |
|
2010 |
종교학
한국의 영국경험론 수용과 그 평가
Acceptance and Evaluation of British Empiricism in Korea
근대 철학 |
7 |
2012 |
철학
플라톤 파우사니아스의 궤변술을 통해 본 에로스와 노모스
Erōs and Nomos in the Sophistry of Plato's Pausanias
동서철학연구 |
63 |
2012 |
철학
‘미를 바라봄’ : 플라톤과 플로티누스를 중심으로
The Seeing Beauty on Platon and Plotinus
미학예술학연구 |
34 |
2011 |
기타예술체육
신의 존재의 기초로서의 신의 인식-마이스터 에크하르트의 「파리문제 I」의 신론에 관한 한 연구-
God’s Understanding as a Fundament of God’s Being
중세철학 |
17 |
2011 |
철학
7세기 지성으로서의 고승(高僧) 의상(義湘) 연구
七世纪的知性人高僧义湘硏究
한국교육사학 |
34 |
2 |
2012 |
교육학
청년문화론에서의 ‘문화/정치’의 경계 문제
A Study on the boundary line of ‘culture/politics’ in Youth Culture’s theory
한국문학이론과 비평 |
16 |
3 |
2012 |
한국어와문학
헤겔의 주관정신론에서 인식론
Epistemologie in Hegels Lehre vom subjektiven Geist
철학연구 |
121 |
2012 |
철학
중세의 여성 지성과 문자의 관계
Relations of Women's Intelligence and Letter in Joseon Korea
여성문학연구 |
24 |
24 |
2010 |
한국어와문학
중세의 여성 지성과 문자의 관계
Relations of Women's Intelligence and Letter in Joseon Korea
여성문학연구 |
24 |
24 |
2010 |
한국어와문학
불교의 인식론과 서양의 인식론에 관한 비교연구 - 디그나가·다르마끼르띠·로크·칸트를 중심으로
A comparative study on Buddhist Epistemology and the Epistemology in the Western philosophy-In the view of Dignāga, Dharmakīrti, Locke, Kant
동아시아불교문화 |
9 |
2012 |
지역불교및불교사연구
초월적 자각과 깨달음(覺) - 칸트철학과 불교사상을 중심으로 -
Transcendental Apperception and Enlightenment(覺) - On Kantianism and Buddhism -
동서철학연구 |
62 |
2011 |
철학
가르침과 배움에서 영성형성의 의미와 방법에 대한 교육인간학적 고찰
A Pedagogical Study on Meaning and Methods of Spirituality Formation in Teaching and Learning
교육철학연구 |
33 |
3 |
2011 |
교육학