TGMD-2

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.117555

한자 :
영어 : Test of Gross Motor Development Second Edition

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

d03-01 연구/조사방법 연구/조사방법

대근육운동발달검사 [ 大筋肉運動發達檢査 ]

동작 개념화 교육이 자폐성 장애 아동의 운동수행에 미치는 효과

The Influence of Movement Conceptualization Education on the exercise Performance of Children with Autistic Disorder

한국특수체육학회지 | 18 | 3 | 2010 | 특수/장애인체육

동작 개념화 교육이 자폐성 장애 아동의 운동수행에 미치는 효과

The Influence of Movement Conceptualization Education on the exercise Performance of Children with Autistic Disorder

한국특수체육학회지 | 18 | 3 | 2010 | 특수/장애인체육

동작 개념화 교육이 자폐성 장애 아동의 운동수행에 미치는 효과

The Influence of Movement Conceptualization Education on the exercise Performance of Children with Autistic Disorder

한국특수체육학회지 | 18 | 3 | 2010 | 특수/장애인체육

동작 개념화 교육이 자폐성 장애 아동의 운동수행에 미치는 효과

The Influence of Movement Conceptualization Education on the exercise Performance of Children with Autistic Disorder

한국특수체육학회지 | 18 | 3 | 2010 | 특수/장애인체육

지적장애 아동의 대근운동발달검사(TGMD-2)에 대한 특수체육 전문가의 상대적 중요도 인식 연구

A Study on Perception about the Relative Importance of the Adapted Physical Activity Specialists on the Test of Gross Motor Development-2 in Children with Intellectual Disabilities

한국특수체육학회지 | 20 | 3 | 2012 | 특수/장애인체육