제주올레 관광지 속성, 도보관광객 편익, 그리고 지각된 가치 간 관계 분석 - 수단-목적 사슬 이론 적용 -
The Analysis of the Relationship among Jeju-Olle Attributes, Walking Tourists’ Benefits and Perceived Values - Application of Means-End Chain Theory -
관광연구논총 |
23 |
2 |
2011 |
기타관광학
래더링 기법을 이용한 국립공원 탐방객의 추구가치체계 분석
Understanding National Park Visitors' Value System Using Laddering Technique
관광학연구 |
36 |
5 |
2012 |
관광학
화장품 속성이 화장추구편익과 소비자의 개인가치에 미치는 영향
The Effects of the Cosmetics Attribute on Cosmetic Sought Benefit and Consumer's Personal Values
아시안뷰티화장품학술지 |
8 |
1 |
2010 |
미용
화장품 속성이 화장추구편익과 소비자의 개인가치에 미치는 영향
The Effects of the Cosmetics Attribute on Cosmetic Sought Benefit and Consumer's Personal Values
아시안뷰티화장품학술지 |
8 |
1 |
2010 |
미용
기능성 스포츠 게임의 선택속성, 기능적 혜택, 심리적 혜택과 가치에 관한 연구: 스크린 골프장을 중심으로
An Study of Serious Sports Game Selection Attributes, Functional Benefits, Psychological Benefits and Value: In Screen Golf Practice Range
한국스포츠산업경영학회지 |
17 |
3 |
2012 |
체육
호스피탈리티 기업의 스마트 모바일 오피스(SMO) 수용에 관한 탐색적 연구 -하드 래더링 기법을 적용한 사용자의 가치구조 분석-
An Exploratory Study for Adoption of Smart Mobile Office in Hospitality Industry and Application of the Hard Laddering Technique
관광학연구 |
36 |
3 |
2012 |
관광학
수단-목적 사슬이론(Means-End Chain)을 적용한 국내 와인애호가의 가치추구 분석
An Application of Means-End Chain Theory for Analysis of Wine Enthusiasts' Value Pursuit Model
관광레저연구 |
23 |
3 |
2011 |
관광학
스마트폰 사용자의 가치단계도(HVM) 연구
The Inquiry of the Hierarchical Value Map about Smartphone’s Users
광고PR실학연구 |
5 |
2 |
2012 |
광고/홍보산업
하드 래더링(Hard Laddering)기법을 이용한 축제참가객의 가치체계에 관한 연구 - 충남보령머드축제 참가객을 대상으로 -
Festival Tourists' Hierarchical Value Map - An Application of the Hard Laddering Technique -
관광연구 |
25 |
6 |
2011 |
관광학일반
Means-End Chain과 Laddering을 이용한 체험서비스의 가치측정에 관한 연구: 진주유등축제를 중심으로
A Study on The Customer Value Measurement of Emotional Service Using Means-End Chain and Laddering Methods
관광레저연구 |
22 |
3 |
2010 |
관광학
Means-End Chain과 Laddering을 이용한 체험서비스의 가치측정에 관한 연구: 진주유등축제를 중심으로
A Study on The Customer Value Measurement of Emotional Service Using Means-End Chain and Laddering Methods
관광레저연구 |
22 |
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2010 |
관광학