라디오광고의 청각적 표현요소에 관한 인식 유형화 연구:성우와 배경음악을 중심으로
Reception Typology Study on Hearing Expression Factor of Radio Advertising
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학
라디오광고의 청각적 표현요소에 관한 인식 유형화 연구:성우와 배경음악을 중심으로
Reception Typology Study on Hearing Expression Factor of Radio Advertising
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학
Q방법론을 활용한 지역대학의 입시 옥외광고 정책에 관한 연구
Subjectivity Study on Entrance Examination Outdoor Advertising of Region University
OOH광고학연구 |
8 |
3 |
2011 |
신문방송학
스마트 미디어와 정치문화 현상
Study on Subjectivity Typology about Smart media and Political Culture Phenomenon
정치커뮤니케이션연구 |
21 |
2011 |
정치커뮤니케이션
국회 수행 보좌관의 인성 이미지 유형 연구
Typology Study on an Attendant Assistant Humanity-image of an Assemblyman
정치커뮤니케이션연구 |
17 |
2010 |
정치커뮤니케이션
국회 수행 보좌관의 인성 이미지 유형 연구
Typology Study on an Attendant Assistant Humanity-image of an Assemblyman
정치커뮤니케이션연구 |
|
17 |
2010 |
정치커뮤니케이션
통합교육에 대한 초등학교 통합학급 교사의 태도 유형 분석
A Subjectivity Study on the Attitude of Elementary School Inclusive Classroom Teachers on the Inclusion for Children with Disabilities
특수아동교육연구 |
12 |
1 |
2010 |
교육학
통합교육에 대한 초등학교 통합학급 교사의 태도 유형 분석
A Subjectivity Study on the Attitude of Elementary School Inclusive Classroom Teachers on the Inclusion for Children with Disabilities
특수아동교육연구 |
12 |
1 |
2010 |
교육학
정치 후보자 DM홍보에 관한 주관성 연구-관동대학교 대학원생을 중심으로
An Analysis of A Type on DM Public Relation of Election Candidate
정치커뮤니케이션연구 |
20 |
2011 |
정치커뮤니케이션
표절광고 현상에 관한 수용 유형화와 개선방안
Study on Subjectivity Typology about Plagiarized Advertising Phenomenon
정치커뮤니케이션연구 |
21 |
2011 |
정치커뮤니케이션
Q방법론을 활용한 ≪서유기≫ 스토리텔링에 관한 한국대학생 인식에 대한 유형화 연구
A Study on Typology about Korean College Students’ Understanding of the Storytelling on “Journey to the West” through Q-methodology.
한국출판학연구 |
37 |
2 |
2011 |
신문방송학
한국 공무원의 정치적 중립 개념 인식
A Subjectivity Study on the Civil Servant’s Political Neutrality Conception
주관성 연구 |
24 |
2012 |
기타사회과학
스마트 모바일 시장의 정책 및 전략 수립을 위한 시장참여자 주관성 유형화 연구
The Typological Classification of the Participants’ Subjectivity to Plan the Policy and Strategy for the Smart Mobile Market
경영학연구 |
41 |
2 |
2012 |
경영학