실습 지도 교수

연구분야 : B120300 사회과학 > 교육학 > 교수이론/교육방법/교수법

클래스 : 인간(역할)

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.123126

한자 : 實習指導敎授
영어 : university supervisor

a01-06-03 인간(역할)

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

hasAgent ((행위)주체자)

 

a01-06-03 인간(역할) 인간(역할)

교육 실습생 [ 敎育實習生 ]

RT (관련어)

 

b01-02 교육활동 교육활동

교육 실습 [ 敎育實習 ]

사회복지현장실습 수퍼비전에 대한 실습지도교수의 주관적 인식 유형 연구

A Study of the Perception of Faculty Field Liaison on the Social Work Practicum Supervision

한국사회복지학 | 62 | 2 | 2010 | 사회복지학

사회복지현장실습 수퍼비전에 대한 실습지도교수의 주관적 인식 유형 연구

A Study of the Perception of Faculty Field Liaison on the Social Work Practicum Supervision

한국사회복지학 | 62 | 2 | 2010 | 사회복지학

유아교육 실습지도를 위한 실습지도교수와 예비교사 간 e-멘토링 모형 개발

Development of an e-mentoring model between an instructing professor and pre-service teachers for supervising the early childhood student teaching

유아교육연구 | 30 | 1 | 2010 | 교육학

유아교육 실습지도를 위한 실습지도교수와 예비교사 간 e-멘토링 모형 개발

Development of an e-mentoring model between an instructing professor and pre-service teachers for supervising the early childhood student teaching

유아교육연구 | 30 | 1 | 2010 | 교육학

사회복지 실습지도교수와 현장수퍼바이저의 실습수퍼비전 내용에 대한 인식 비교

The perception of Faculty Field Liaisons and Field Instructors on the Supervision of Social Work Practicum

사회복지연구 | 42 | 1 | 2011 | 사회복지학

대학과 현장의 협력 프로그램에서 예비유아교사 지원하기:교육실습지도교수의 실행연구

Supporting early childhood preservice teachers in a school-university partnership program: A teaching supervisor’s action research

유아교육연구 | 30 | 5 | 2010 | 교육학

대학과 현장의 협력 프로그램에서 예비유아교사 지원하기:교육실습지도교수의 실행연구

Supporting early childhood preservice teachers in a school-university partnership program: A teaching supervisor’s action research

유아교육연구 | 30 | 5 | 2010 | 교육학

유아교육실습 시 e-멘토링에 참여한실습지도교수와 실습생의 경험 및 관계

Analyzing the participation of an instructing professor and student teachers in an e-mentoring program conducted during student teaching

유아교육연구 | 31 | 5 | 2011 | 교육학