사회복지현장실습 수퍼비전에 대한 실습지도교수의 주관적 인식 유형 연구
A Study of the Perception of Faculty Field Liaison on the Social Work Practicum Supervision
한국사회복지학 |
62 |
2 |
2010 |
사회복지학
사회복지현장실습 수퍼비전에 대한 실습지도교수의 주관적 인식 유형 연구
A Study of the Perception of Faculty Field Liaison on the Social Work Practicum Supervision
한국사회복지학 |
62 |
2 |
2010 |
사회복지학
유아교육 실습지도를 위한 실습지도교수와 예비교사 간 e-멘토링 모형 개발
Development of an e-mentoring model between an instructing professor and pre-service teachers for supervising the early childhood student teaching
유아교육연구 |
30 |
1 |
2010 |
교육학
유아교육 실습지도를 위한 실습지도교수와 예비교사 간 e-멘토링 모형 개발
Development of an e-mentoring model between an instructing professor and pre-service teachers for supervising the early childhood student teaching
유아교육연구 |
30 |
1 |
2010 |
교육학
사회복지 실습지도교수와 현장수퍼바이저의 실습수퍼비전 내용에 대한 인식 비교
The perception of Faculty Field Liaisons and Field Instructors on the Supervision of Social Work Practicum
사회복지연구 |
42 |
1 |
2011 |
사회복지학
대학과 현장의 협력 프로그램에서 예비유아교사 지원하기:교육실습지도교수의 실행연구
Supporting early childhood preservice teachers in a school-university partnership program: A teaching supervisor’s action research
유아교육연구 |
30 |
5 |
2010 |
교육학
대학과 현장의 협력 프로그램에서 예비유아교사 지원하기:교육실습지도교수의 실행연구
Supporting early childhood preservice teachers in a school-university partnership program: A teaching supervisor’s action research
유아교육연구 |
30 |
5 |
2010 |
교육학
유아교육실습 시 e-멘토링에 참여한실습지도교수와 실습생의 경험 및 관계
Analyzing the participation of an instructing professor and student teachers in an e-mentoring program conducted during student teaching
유아교육연구 |
31 |
5 |
2011 |
교육학