초등학교 다문화교육 프로그램의 실제에 대한 질적 연구 : ‘다문화 하나되어 프로그램’의 사례를 중심으로
A qualitative research on the practices of a multicultural education program in elementary school
교육과정연구 |
30 |
2 |
2012 |
교육학
국제결혼가정 자녀의 자아정체감이 진로성숙도에 미치는 영향
The Influence of the Ego-identity of Children from International Marriage on Career Maturity
한국심리학회지:일반 |
30 |
3 |
2011 |
심리과학
초·중·고등학교 교사들이 지닌 가치가 국제결혼가정 자녀에 대한 태도에 미치는 영향
The Influence of the School Teachers’ Values on Attitude toward the Children from International Marriage Family
한국심리학회지:학교 |
7 |
1 |
2010 |
학교/교육심리
초·중·고등학교 교사들이 지닌 가치가 국제결혼가정 자녀에 대한 태도에 미치는 영향
The Influence of the School Teachers’ Values on Attitude toward the Children from International Marriage Family
한국심리학회지:학교 |
7 |
1 |
2010 |
학교/교육심리
농촌 국제결혼가정 초등학생의 교육 문제에 관한 연구 - 충남지역을 중심으로 -
The Analysis of the Problem of Education for Children from International Marriage Families in Agricultural Region
교육문화연구 |
17 |
2 |
2011 |
기타교육학