영어 읽기

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.123974

한자 : 英語--

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

isIssueIn (이슈/주제의 대상개념)

 

c01-03 수준/정도 수준/정도

영어 능숙도 () [ 英語能熟度 ]

The Role of Topic Familiarity in Incidental Vocabulary Learning and Reading Comprehension

외국학연구 | 14 | 2 | 2010 | 기타인문학

The Role of Topic Familiarity in Incidental Vocabulary Learning and Reading Comprehension

외국학연구 | 14 | 2 | 2010 | 기타인문학

Korean EFL Students’ Learning Motivation in Reading and Listening

한국 학생의 영어 읽기와 듣기 학습 동기 연구

교과교육학연구 | 14 | 1 | 2010 | 교과교육학

Korean EFL Students’ Learning Motivation in Reading and Listening

한국 학생의 영어 읽기와 듣기 학습 동기 연구

교과교육학연구 | 14 | 1 | 2010 | 교과교육학

“영문독해” 어떻게 가르칠 것인가?

How to teach “English Reading?”

언어학 연구 | 20 | 2011 | 기타언어학

정규 영어읽기 수업에서 단락 단위별 소리 내어 읽기의 활용

Use of Reading Pausal Units Aloud in a Formal English Reading Classroom

언어학 연구 | 23 | 2012 | 기타언어학

The Interactive Effects of Instructions and Learning Styles on the Inference Skills on College Low Achieving Readers

현대영어교육 | 13 | 2 | 2012 | 영어교육