진단평가와 개별화교육프로그램 과정에서의 가족참여에 대한 일반유치원 통합학급 담당교사와 장애유아 부모의 인식
Perceptions of Inclusive Kindergarten General Education Teachers and Parents of Children with Disabilities about Family Participations in Assessment and IEP
유아특수교육연구 |
11 |
3 |
2011 |
교육학
장애유아 부모의 통합보육 경험에 관한 연구
A study on the inclusive education experiences of parents of young children with disabilities
유아교육연구 |
32 |
2 |
2012 |
교육학
부모 역량강화를 위한 양육지원 프로그램이 장애유아 부모의 양육효능감과 부모-유아 상호작용에 미치는 영향
Effects of a Parenting Support Program for Parent Empowerment on Parenting Efficacy and Parent-Child Interactions in Families of Young Children with Disabilities
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
1 |
2011 |
교육학
부모역량강화 프로그램을 경험한 장애유아 부모들의 통합교육에 대한 인식
A Study on the Perception of Parents of Young Children with Disabilities upon Parenting Support Program for Parent Empowerment
미래유아교육학회지 |
19 |
3 |
2012 |
교육학