The Role of Physical Stimuli in Enhancing Perceived Food/Service Quality in Restaurants: The Moderating Roles of Psychological Variables
레스토랑의 물리적 자극요인들이 고객의 지각된 음식의 질,서비스의 질, 외식즐거움에 미치는 영향: 심리학적 요인들의 조절효과와 함께
호텔경영학연구 |
21 |
4 |
2012 |
관광학
레스토랑의 기대불일치와 만족에 관한 연구 -음식제공에 대한 정보의 양의 조절효과를 중심으로-
Disconfirmation of Expectations and Satisfaction with a Restaurant:Focused on the Moderating Role of the Amount of Information about Food Offer
관광학연구 |
36 |
3 |
2012 |
관광학
레스토랑 분위기가 고객만족 및 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구
The Study on The Effects of Restaurant Atmosphere on Customer Satisfaction and Revisit Intention
관광레저연구 |
23 |
2 |
2011 |
관광학
외식산업의 브랜드이미지 연구들에 관한 내용분석
A Review of Research for Brand Image in the Restaurant Industry
관광연구 |
26 |
2 |
2011 |
관광학일반
외식고객의 블로그 이용 동기와 서비스 품질 속성 분석
Blogs in the Restaurant Industry: Consumer Usage Motivation and Service Quality Perception
호텔경영학연구 |
19 |
6 |
2010 |
관광학
외식고객의 블로그 이용 동기와 서비스 품질 속성 분석
Blogs in the Restaurant Industry: Consumer Usage Motivation and Service Quality Perception
호텔경영학연구 |
19 |
6 |
2010 |
관광학
외식고객의 블로그 이용행태와 서비스 품질 차원 연구
Consumer Perceptions of Blog Service Quality in the Restaurant Industry
관광학연구 |
35 |
8 |
2011 |
관광학
인도네시아 레스토랑에 나타난 전통 공간구성요소의 현대적 표현 특성
The Characteristics of Comtemporary Expression of Traditional Space Components Appearing in Indonesian Restaurants
한국실내디자인학회 논문집 |
20 |
6 |
2011 |
디자인
레스토랑의 친환경 경영활동과 외식고객의 지각된 품질, 이미지 및 구매의도와의 관계 연구
The Effects of Restaurant Green Practices on Perceived Quality, Image and Behavioral Intention
호텔경영학연구 |
21 |
2 |
2012 |
관광학
레스토랑 브랜드 개성에 관한 연구동향 및 기여의 고찰 - 한국연구재단에 등재된 호텔․외식 및 관광관련 학술지를 중심으로 -
A Review of Research on Restaurant Brand Personality: A Focus on the Hospitality and Tourism Journals Listed at Korea Research Foundation
관광학연구 |
35 |
2 |
2011 |
관광학
Le marketing de la cuisine française en Corée -autour du restaurant français Chez Simon-
한국에서의 프랑스 요리 마케팅에 관한 연구 - 프렌치 레스토랑 쉐시몽을 중심으로 -
프랑스문화예술연구 |
41 |
2012 |
프랑스문화학