시각장애 수준과 성별이 시각장애 학생의 인지 전략과 메타인지 전략 활용에 미치는 효과
Effects of Level of Visual Impairment and Gender on the Use of Cognitive and Metacognitive Strategies among Students who are Visually Impaired
시각장애연구 |
27 |
2 |
2011 |
특수교육
시력정도별로 본 정상시력 이하인 일반학교 재학생들의 교육 실태 및 요구 분석
A Survey of Educational Conditions and Needs for Students Below Normal Visual Acuity in Regular Schools by Degree of Corrected Visual Acuity
시각장애연구 |
28 |
3 |
2012 |
특수교육
저시력 학생의 ‘지도 이해’ 수업에 대한 질적 사례연구
A Qualitative Case Study of Students with Low Vision in Class ′the Understanding of a Map′
시각장애연구 |
26 |
2 |
2010 |
특수교육
시각장애학교 저시력중학생의 문해매체 실태 분석
An Analysis on the Present Condition of Literacy Media for Middle School Students with Low vision in School for the Blind
시각장애연구 |
28 |
1 |
2012 |
특수교육