한국과 일본의 특수학교 직업교육과정 비교 연구: 시각장애 고등학교 및 전공과 교육과정 편제를 중심으로
A comparative study on the special school vocational curriculum in Korea and Japan: Focusing on the curriculum structure of high school for the visual impairment and majoring course
시각장애연구 |
26 |
2 |
2010 |
특수교육
한국과 일본의 특수학교 직업교육과정 비교 연구: 시각장애 고등학교 및 전공과 교육과정 편제를 중심으로
A comparative study on the special school vocational curriculum in Korea and Japan: Focusing on the curriculum structure of high school for the visual impairment and majoring course
시각장애연구 |
26 |
2 |
2010 |
특수교육
국가(주) 수준 교육과정과 학교 수준 교육과정 국제비교 연구: 특수교육 요구 반영 방안(시각장애학교 사례)을 중심으로
A study on international comparison of nation (state)-level curriculum and school-level curriculum: Focusing on reflection of special education needs(based on school for the visual impaired)
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
국가(주) 수준 교육과정과 학교 수준 교육과정 국제비교 연구: 특수교육 요구 반영 방안(시각장애학교 사례)을 중심으로
A study on international comparison of nation (state)-level curriculum and school-level curriculum: Focusing on reflection of special education needs(based on school for the visual impaired)
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
3 |
2010 |
교육학
시각장애학교 조명과 색 대비 환경에 대한 저시력학생의 인식과 요구
Recognitions and Requests of Students with Low Vision on Lighting, Glare, & Color Contrast at Schools for the Blind
특수교육연구 |
19 |
1 |
2012 |
특수교육
시각장애학교의 방과후학교 운영 실태에 대한 학생 및 학부모 인식 분석
Analysis of the current status and the perception of students and parents on after school programs in the schools for the blind
특수아동교육연구 |
13 |
3 |
2011 |
교육학
시각장애학교 사회과 교육과정 운영에 관한 교사인식 및 개선방안
A Study on Teachers' Perception and the Ways of Improvement on the Operation of Social Studies Curriculum in the Schools for the Visually Impaired
시각장애연구 |
26 |
1 |
2010 |
특수교육
시각장애학교 사회과 교육과정 운영에 관한 교사인식 및 개선방안
A Study on Teachers' Perception and the Ways of Improvement on the Operation of Social Studies Curriculum in the Schools for the Visually Impaired
시각장애연구 |
26 |
1 |
2010 |
특수교육
시각장애학교 중등부 학생의 체육수업 걱정거리 분석
The Analysis on the Worries of Physical Education Class in Secondary School Students with Visual Impairment
시각장애연구 |
26 |
2 |
2010 |
특수교육
시각장애학교 중등부 학생의 체육수업 걱정거리 분석
The Analysis on the Worries of Physical Education Class in Secondary School Students with Visual Impairment
시각장애연구 |
26 |
2 |
2010 |
특수교육
시각장애학교 중등학생의 삶의 질 수준 분석
The Analysis on the Level of the Quality of the Life of Students with Visual Impairments
시각장애연구 |
27 |
2 |
2011 |
특수교육
시각장애학교 기숙사 학생의 식습관과 급식 만족도 조사
A Research Into the Eating Habit and the Level of School Meal Satisfaction for Students with Visual Impairment Residing in a Dormitory
시각장애연구 |
28 |
2 |
2012 |
특수교육
시각장애학교 미술감상교육 실태와 교사의 인식 및 요구
The Investigations and Requirement on the Actual Condition and Teacher’s Recognition that Art Impressions Class in a School for the Visually Impaired
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
1 |
2011 |
교육학
시각장애학교 중도시각장애 고등학생의 학교생활 만족도 연구
The Study on the Satisfaction Degree of the School Life of the Students with Lately Visual Impairments in Senior High Schools for the Visual Impairments
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
4 |
2011 |
교육학
생활체육 참여가 중등부 시각장애학교 학생의 생활만족도와 학업스트레스 미치는 영향 연구
The Study on Influence of Participating in Sport for All over Life Satisfaction and Academic Stress of the Students Attending a Secondary School for the Blind
특수교육재활과학연구 |
50 |
4 |
2011 |
기타사회과학