HEXACO 성격유형과 범주형 변수에 따른 호텔 패키지 상품 이용객의 시장세분화 연구 - 2단계 군집분석을 적용하여-
A study on the market segmentation of user for hotel package products, based on HEXACO personality type and categorical variables: Applied by 2 step cluster analysis
마케팅관리연구 |
15 |
3 |
2010 |
경영학
HEXACO 성격유형과 범주형 변수에 따른 호텔 패키지 상품 이용객의 시장세분화 연구 - 2단계 군집분석을 적용하여-
A study on the market segmentation of user for hotel package products, based on HEXACO personality type and categorical variables: Applied by 2 step cluster analysis
마케팅관리연구 |
15 |
3 |
2010 |
경영학
대학생의 진로결정 자율성 하위요인에 의한 진로결정 수준의 차별적 진단
A Differential Diagnosis on Career Decision High and Low Group through Career Decision-Making Autonomy Four Factors
상담학연구 |
11 |
4 |
2010 |
교육학
대학생의 진로결정 자율성 하위요인에 의한 진로결정 수준의 차별적 진단
A Differential Diagnosis on Career Decision High and Low Group through Career Decision-Making Autonomy Four Factors
상담학연구 |
11 |
4 |
2010 |
교육학
이단계 군집분석을 이용한 와인의 지각된 가치에 관한 연구
A Study on Perceived Value of Wine By Using Two-Step Cluster Analysis
관광연구 |
27 |
2 |
2012 |
관광학일반
지출수준에 따른 관광행태 세분화 및 비용만족도 비교분석
The Segmentation of Domestic Tourism Market by Travel Expenditure and Characteristics
관광연구 |
26 |
4 |
2011 |
관광학일반
지속가능한 관광정책 수립을 위한 지역주민 인식과 참여에 대한 연구 -체험형 이벤트 정책을 대상으로-
Residents’ Perceptions and Participation in Sustainable Tourism Policy
MICE관광연구 |
12 |
1 |
2012 |
컨벤션/이벤트산업
중국 2차 목표시장 세분화를 통한 방한선호요인 및 선호관광활동의 실증분석 - 청두, 우한, 난징, 하얼빈, 충칭지역을 중심으로 -
An Empirical Study on Preferred Attributes and Activities by Segmentation of Secondary Target Market Areas in China: Focused on Chengdu, Wuhan, Nanjing, Harbin and Chongging
관광학연구 |
35 |
9 |
2011 |
관광학
이단계 군집분석을 통한 호텔종사원의 사회적 책임활동에 대한 인식
Hotel employees' Perception of Corporate Social Responsibility(CSR) by Using Two-Step Cluster Analysis
관광연구 |
25 |
5 |
2010 |
관광학일반
이단계 군집분석을 통한 호텔종사원의 사회적 책임활동에 대한 인식
Hotel employees' Perception of Corporate Social Responsibility(CSR) by Using Two-Step Cluster Analysis
관광연구 |
25 |
5 |
2010 |
관광학일반
문화관광객 유형분류에 의한 세분시장 분석 - 관광형태와 선호관광지를 고려한 이단계 군집분석의 적용 -
Segmentation of Cultural Tourists: An Application of Two-step Cluster Analysis Based on Travel Type and Preferred Destination
관광학연구 |
34 |
8 |
2010 |
관광학
문화관광객 유형분류에 의한 세분시장 분석 - 관광형태와 선호관광지를 고려한 이단계 군집분석의 적용 -
Segmentation of Cultural Tourists: An Application of Two-step Cluster Analysis Based on Travel Type and Preferred Destination
관광학연구 |
34 |
8 |
2010 |
관광학
2단계 군집분석을 통한 지역축제 참가자 시장세분화 및 특성분석
Segmenting Local Festival Visitors Two-Stage Cluster Analysis
관광레저연구 |
23 |
1 |
2011 |
관광학