고전적 조건화

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.1326

한자 : 古典的條件化

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

d04-03 교수/학습법 교수/학습법

고전적 조건 형성 [ 古典的條件形成 ]

The Effects of Stimulus-Stimulus Pairing Procedure on Book Observing, Vocal Stereotypy, and Learning Effectiveness for Three Preschoolers with Developmental Disabilities

자극-자극 조건화 절차가 유아의 책보기 행동, 음성 상동행동, 및 학습 효율성에 미치는 효과

특수아동교육연구 | 14 | 3 | 2012 | 교육학

색조화장품브랜드의 잡지광고 이미지 전략 분석 연구 -고전적 조건화 설득모델과 동일시 설득모델을 중심으로-

An Analytical Study on Image Strategy for Magazine Advertising in Make-up Cosmetics - Centering on Classical Conditioning Persuasion Model and Identification Persuasion Model in Magazine Advertising -

한국디자인포럼 | 32 | 2011 | 디자인

고전적 조건화 모델을 통해 본 공동브랜드의 이미지 형성과 효과 - 지리적표시 단체표장을 중심으로-

The Image Formation and its Effect of Co-Brand through the Classical Conditioning Model - Focusing on The Collective Marks for Geographical Indications -

한국디자인포럼 | 35 | 2012 | 디자인