강점 활용 척도의 타당화 연구
Validation of the Korean Version of Strengths Use Scale (K-SUS)
한국심리학회지:일반 |
31 |
3 |
2012 |
심리과학
직장인의 일에 대한 재미지각척도 개발 및 구성타당도 검증
Development and Validation of a Fun Perception Scale for the Korean Employees
한국심리학회지: 문화 및 사회문제 |
17 |
2 |
2011 |
심리과학
긍정심리학적 관점에서 본 사관생도의 성격적 강점과 행복 및 생활적응과의 관계
Character Strengths and their Relationship with Perceived Happiness and Life Adjustment of Cadets under the Perspective of Positive Psychology
한국심리학회지: 상담 및 심리치료 |
22 |
1 |
2010 |
심리과학
긍정심리학적 관점에서 본 사관생도의 성격적 강점과 행복 및 생활적응과의 관계
Character Strengths and their Relationship with Perceived Happiness and Life Adjustment of Cadets under the Perspective of Positive Psychology
한국심리학회지: 상담 및 심리치료 |
22 |
1 |
2010 |
심리과학
행복과 도덕교육의 관계에 기초한 도덕과 교육 활성화 방안 -도덕과교육의 과학화를 지향하며
For the activation of Moral Subject Education in Korea by way of it's scientification, especially applying the methods and contents of Positive Psychology
도덕윤리과교육 |
34 |
2011 |
교육학
한반도 통일을 위한 진실한 리더십의 재고찰
Reconsideration of Authentic Leadership for Reunification of the Korean Peninsula
한국동북아논총 |
17 |
1 |
2012 |
사회과학일반
한국판 감사 척도의 타당화
Development and Validation of the Korean Version of the Appreciation Scale
Korean Journal of Clinical Psychology |
31 |
1 |
2012 |
심리과학
신명나면 잘 통(通)하는가?: 축제의 신명체험이 커뮤니케이션 효능감에 미치는 영향 및 그 선행요인에 관한 연구
Does shinmyoung enhance communication competence?: Examining the antecedents and consequences of shinmyoung experiences
언론과학연구 |
11 |
1 |
2011 |
신문방송학
감사척도의 개발 및 타당화
Development and validation of the Gratitude Scale
상담학연구 |
12 |
6 |
2011 |
교육학
평생교육을 위한 긍정심리학의 시사점: 행복, 진정성, 심리자본에 대한 탐구
Implications of Positive Psychology for the Field of Lifelong Education
Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) |
15 |
1 |
2012 |
교육학
ADHD 아동에 대한 교사의 인식: 긍정심리학 관점의 대안적 고찰
Teacher's perception on ADHD children: Alternative consideration in the positive psychological perspective
한국교원교육연구 |
29 |
2 |
2012 |
교육학
한국판 긍정심리치료척도의 타당화 연구
Validation Study of the Korean Version of Positive Psychotherapy Inventory
한국심리학회지: 상담 및 심리치료 |
22 |
3 |
2010 |
심리과학
한국판 긍정심리치료척도의 타당화 연구
Validation Study of the Korean Version of Positive Psychotherapy Inventory
한국심리학회지: 상담 및 심리치료 |
22 |
3 |
2010 |
심리과학
감사의 과학인 긍정심리학과 영산의 목회 신학
Positive Counseling as the science of gratitude and Youngsan’s pastoral Paradigm
영산신학저널 |
23 |
2011 |
기타기독교신학
학습부진 중학생의 자아개념 향상과 학교적응을 위한 강점발견 프로그램 개발 및 효과성 검증
The Development of a Strengths Discovery Program for The Underachievers in Middle School
중등교육연구 |
60 |
3 |
2012 |
교육학
행복한 부자학의 설계
Designing Studies of the Blessed Rich
로고스경영연구 |
9 |
1 |
2011 |
기타경영학
마음챙김과 긍정심리학 중재법의 통합 프로그램을 위한 제언
Suggestions for Integrative Program of Mindfulness and Positive Psychology Interventions
한국심리학회지: 건강 |
15 |
3 |
2010 |
심리과학
마음챙김과 긍정심리학 중재법의 통합 프로그램을 위한 제언
Suggestions for Integrative Program of Mindfulness and Positive Psychology Interventions
한국심리학회지: 건강 |
15 |
3 |
2010 |
심리과학
긍정심리학 관점에서 본 무용수의 심리체험 개념구조
A Conceptual Structure of Dancers' Psychological Experience in the Aspect of Positive Psychology
한국스포츠심리학회지 |
21 |
2 |
2010 |
체육
긍정심리학 관점에서 본 무용수의 심리체험 개념구조
A Conceptual Structure of Dancers' Psychological Experience in the Aspect of Positive Psychology
한국스포츠심리학회지 |
21 |
2 |
2010 |
체육
긍정심리학에 기반한 초등학교 상담의 방향과 과제
Directions and Assignments of Elementary School Counseling based on Positive Psychology
초등상담연구 |
11 |
2 |
2012 |
교육학
서구 긍정심리학, 얼마나 긍정적인가? - 실천신학적 전망 -
Is Western Positive Psychology 'Positive' Enough?: A Practical Theological Prospect
신학과 실천 |
30 |
2012 |
기독교신학
긍정심리학의 ‘성격 강점과 덕목’의 도덕교육적 함의
Implications of VIA Character Strengths and Virtues for Moral Education
도덕윤리과교육 |
33 |
2011 |
교육학
낙관성 향상 프로그램의 개발과 그 효과: 대안적 사고능력의 매개효과
Development and validation of Optimism Improvement Program: mediating effects of alternative solution thinking ability
Korean Journal of Clinical Psychology |
31 |
2 |
2012 |
심리과학
긍정심리학과 종교사회학의 접점
The Interface between Positive Psychology and the Sociology of Religion
담론201 |
14 |
3 |
2011 |
사회학