연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.135783

한자 :
영어 : rain

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

resultsIn (산물/결과)

 

e04-03 자연적공간 자연적공간

온난 전선 [ 溫暖 前線 ]

『九朝律考』 譯註 2 ―漢律의 律名2―

Annotated Translation on the Laws of Nine Dynasties 2

중국고중세사연구 | 28 | 2012 | 역사학

고전시가에 나타난 ‘비’의 실상과 그 의미 - 시조를 중심으로

The reality and the meaning of 'Rain' shown in Classical Shiga - Focusing on Shijo

韓國古典硏究 | 21 | 2010 | 고전산문

고전시가에 나타난 ‘비’의 실상과 그 의미 - 시조를 중심으로

The reality and the meaning of 'Rain' shown in Classical Shiga - Focusing on Shijo

韓國古典硏究 | | 21 | 2010 | 고전산문

대승불전에서 자비 개념의 전개 양상

Developing aspects on conception of Maitrī-karuṇā in Mahāyānist Buddhism Scriptures

한국교수불자연합학회지 | 18 | 1 | 2012 | 응용불교학

유리수 개념에 대한 대학생들의 이해와 추론

University Students' Understanding and Reasoning about Rational Number Concept

한국학교수학회논문집 | 13 | 3 | 2010 | 교육학

유리수 개념에 대한 대학생들의 이해와 추론

University Students' Understanding and Reasoning about Rational Number Concept

한국학교수학회논문집 | 13 | 3 | 2010 | 교육학

우리나라 초등학교 수학에서의 비율 정의와 비의 값 정의의 비판적 분석

A Critical Analysis on Definitions of Biyoul and Value of Bi in Elementary Mathematics in Korea

수학교육학연구 | 20 | 3 | 2010 | 수학교육학

우리나라 초등학교 수학에서의 비율 정의와 비의 값 정의의 비판적 분석

A Critical Analysis on Definitions of Biyoul and Value of Bi in Elementary Mathematics in Korea

수학교육학연구 | 20 | 3 | 2010 | 수학교육학

日本의 義務敎育制度 考察

日本の義務敎育制度の考察

한국일본교육학연구 | 15 | 2 | 2011 | 기타교육학

대학생의 빗속의 사람그림 반응특성과 스트레스 대처방식

‘The Person in the Rain’ Drawing Response Characteristics and Ways of Stress Coping in College Students

미술치료연구 | 19 | 5 | 2012 | 심리과학

비학과 한국서단에 관한 연구

关于碑学和韩国书坛的硏究

서예학연구 | 20 | 2012 | 서예

비와 비율 영역에 대한 우리나라와 싱가포르 교육과정 및 교과서 비교 - TIMSS 평가목표와 공개문항을 중심으로

Comparison of the Curricula and the Textbooks Concerning the Proportion and Ratio Area between Korea and Singapore

학교수학 | 12 | 4 | 2010 | 수학교육학

비와 비율 영역에 대한 우리나라와 싱가포르 교육과정 및 교과서 비교 - TIMSS 평가목표와 공개문항을 중심으로

Comparison of the Curricula and the Textbooks Concerning the Proportion and Ratio Area between Korea and Singapore

학교수학 | 12 | 4 | 2010 | 수학교육학