탐구중심 과학교사교육이 예비유아교사의 과학적 태도 및 과학교수태도에 미치는 효과
The Effect of the Inquiry-Based Science Method Course on Pre-service Early Childhood Teachers' Scientific Attitudes and Science Teaching Attitudes
미래유아교육학회지 |
19 |
1 |
2012 |
교육학
구성주의에 기초한 유아과학교육 수업을 통한 예비유아교사의 과학적 태도 및 과학교수태도 변화 탐색
A Study on the Change of Scientific Attitudes and Science Teaching Attitudes of Pre-service Early Childhood Teachers through the Constructivism Science Course
유아교육학논집 |
14 |
5 |
2010 |
교육학
구성주의에 기초한 유아과학교육 수업을 통한 예비유아교사의 과학적 태도 및 과학교수태도 변화 탐색
A Study on the Change of Scientific Attitudes and Science Teaching Attitudes of Pre-service Early Childhood Teachers through the Constructivism Science Course
유아교육학논집 |
14 |
5 |
2010 |
교육학
블랜디드 러닝에 기초한 과학연수 프로그램이 유아교사의 과학교수능력에 미치는 효과
The Effects of Teacher-Training Program for Early Childhood Science Education Based on the Blended Learning
미래유아교육학회지 |
17 |
2 |
2010 |
교육학
블랜디드 러닝에 기초한 과학연수 프로그램이 유아교사의 과학교수능력에 미치는 효과
The Effects of Teacher-Training Program for Early Childhood Science Education Based on the Blended Learning
미래유아교육학회지 |
17 |
2 |
2010 |
교육학