과학저널쓰기를 통한 예비유아교사의 과학 및 과학교수지식과 과학에 대한 태도의 변화
The Change of Scientific Knowledge, Science Pedagogical Content Knowledge, and Attitude toward Science of Pre-service Early Childhood Teachers through Science Journal Writing
유아교육학논집 |
15 |
5 |
2011 |
교육학
블랜디드 러닝에 기초한 과학연수 프로그램이 유아교사의 과학교수능력에 미치는 효과
The Effects of Teacher-Training Program for Early Childhood Science Education Based on the Blended Learning
미래유아교육학회지 |
17 |
2 |
2010 |
교육학
블랜디드 러닝에 기초한 과학연수 프로그램이 유아교사의 과학교수능력에 미치는 효과
The Effects of Teacher-Training Program for Early Childhood Science Education Based on the Blended Learning
미래유아교육학회지 |
17 |
2 |
2010 |
교육학
예비유아교사의 과학교수지식(PCK) 신장을 위한 유아과학교육 강좌 모형 개발
Development of an early childhood science education course model for enhancing pre-service teachers' pedagogical content knowledge
유아교육연구 |
30 |
2 |
2010 |
교육학
예비유아교사의 과학교수지식(PCK) 신장을 위한 유아과학교육 강좌 모형 개발
Development of an early childhood science education course model for enhancing pre-service teachers' pedagogical content knowledge
유아교육연구 |
30 |
2 |
2010 |
교육학
과학교수지식(PCK) 신장을 위한 강좌에 참여한 예비유아교사의 유아과학교육에 대한 관점과 과학교수지식의 변화과정
The Changes of Pre-service early childhood teacher's Conceptions on Science Education and Pedagogical Content Knowledge in Science Teaching
열린유아교육연구 |
15 |
5 |
2010 |
교육학
과학교수지식(PCK) 신장을 위한 강좌에 참여한 예비유아교사의 유아과학교육에 대한 관점과 과학교수지식의 변화과정
The Changes of Pre-service early childhood teacher's Conceptions on Science Education and Pedagogical Content Knowledge in Science Teaching
열린유아교육연구 |
15 |
5 |
2010 |
교육학