근대 장편소설에 반영된 향촌 지배층 변동 -1930년대 농촌 배경 장편소설을 중심으로-
Shift of the Hyangchon’s Ruling Class Reflected in Modern Long Novels
한문학논집(漢文學論集) |
32 |
2011 |
한문비평
홍세태 詩에 나타나는 缺乏의 의미 -후기 詩를 중심으로-
A meaning of deprivation exposed in the poems by Hong Se Tae - focusing on the poems in later period -
어문학 |
112 |
2011 |
한국어와문학
열정이 게임중독에 미치는 영향과 게임중독과 대인관계, 사회불안과의 관계에서 적대감과 사회적 기술의 매개역할
The Influence of Passion on Computer Game Addiction and The Mediating Role of Hostility and Social Skills in the Relation of Computer Game Addiction to Interpersonal Relation and Social Anxiety
한국심리학회지: 건강 |
15 |
3 |
2010 |
심리과학
열정이 게임중독에 미치는 영향과 게임중독과 대인관계, 사회불안과의 관계에서 적대감과 사회적 기술의 매개역할
The Influence of Passion on Computer Game Addiction and The Mediating Role of Hostility and Social Skills in the Relation of Computer Game Addiction to Interpersonal Relation and Social Anxiety
한국심리학회지: 건강 |
15 |
3 |
2010 |
심리과학
공격성 및 분노대처행동과 주관적안녕감의 관계
Relationships between Aggression, Anger-coping behaviors, and Happiness
Korean Journal of Clinical Psychology |
31 |
3 |
2012 |
심리과학
『무지개』의 어슐라와 그 후예로서의 마사 퀘스트
Martha Quest as Successor of Ursula Brangwen: Differences and Continuities in their Epiphanic Visions
D.H. 로렌스 연구 |
18 |
2 |
2010 |
영어와문학
『무지개』의 어슐라와 그 후예로서의 마사 퀘스트
Martha Quest as Successor of Ursula Brangwen: Differences and Continuities in their Epiphanic Visions
D.H. 로렌스 연구 |
18 |
2 |
2010 |
영어와문학
소비자 자민족중심주의, 적대감이 제품평가와 구매의도에 미치는 영향
The Effects of Consumer Ethnocentrism and Animosity on Product Evaluation and Purchasing Intent
대한경영학회지 |
23 |
1 |
2010 |
경영학
소비자 자민족중심주의, 적대감이 제품평가와 구매의도에 미치는 영향
The Effects of Consumer Ethnocentrism and Animosity on Product Evaluation and Purchasing Intent
대한경영학회지 |
23 |
1 |
2010 |
경영학
日本에 대한 心理的 距離, 敵愾心이 日本製品 이미지 및 購買意圖에 미치는 影響
The Influence of Psychic Distance and Animosity against Japan on Japanese Product Image and the Purchase Intention
일본근대학연구 |
33 |
2011 |
일본문화학
애국심과 적개심이 관광목적지 이미지, 관광만족, 재방문 및 타인추천의도에 미치는 영향
The Influence of Patriotism and Animosity on Customer's Evaluation of Tourism-Destination Image, Tourism Satisfaction, Intention of Revisit and Recommendation
관광레저연구 |
23 |
8 |
2011 |
관광학
중국소비자의 적대감과 자민족중심주의가 한국산 제품 신뢰와 구매의도에 미치는 영향: 한국산 핸드폰을 중심으로
Trust and Purchase Intention to made-in Korea Product caused by Chinese Consumers' Animosity and Ethnocentrism: focusing on the made-in Korea mobile phone
국제지역연구 |
14 |
2 |
2010 |
경제학
중국소비자의 적대감과 자민족중심주의가 한국산 제품 신뢰와 구매의도에 미치는 영향: 한국산 핸드폰을 중심으로
Trust and Purchase Intention to made-in Korea Product caused by Chinese Consumers' Animosity and Ethnocentrism: focusing on the made-in Korea mobile phone
국제지역연구 |
14 |
2 |
2010 |
경제학