한․중 소비자들의 문화적 차이에 따른 맞춤서비스 평가에 대한 연구
The Evaluation of Customized Services by Cultural Differences between Korean and Chinese Customers
Journal of China Studies |
9 |
2010 |
중국
한․중 소비자들의 문화적 차이에 따른 맞춤서비스 평가에 대한 연구
The Evaluation of Customized Services by Cultural Differences between Korean and Chinese Customers
Journal of China Studies |
|
9 |
2010 |
중국
프로축구 팀 속성이 관람만족, 팀동일시와 팀충성도에 미치는 영향
An Influence of Attribute of Professional Soccer Team on Satisfaction of Spectating, Team Identification, and Team Loyalty
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
1 |
2010 |
체육
프로축구 팀 속성이 관람만족, 팀동일시와 팀충성도에 미치는 영향
An Influence of Attribute of Professional Soccer Team on Satisfaction of Spectating, Team Identification, and Team Loyalty
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
1 |
2010 |
체육
중요도-성취도(IPA)분석을 통한 수요자 중심의 스포츠이벤트 매력성 분석
Analysis on Consumer-oriented Sports Event' Attractiveness through the application of IPA
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
1 |
2010 |
체육
중요도-성취도(IPA)분석을 통한 수요자 중심의 스포츠이벤트 매력성 분석
Analysis on Consumer-oriented Sports Event' Attractiveness through the application of IPA
한국스포츠산업경영학회지 |
15 |
1 |
2010 |
체육
IPA분석을 통한 우리나라 크루즈 관광의 매력성 요인 평가에 관한 연구
A Study of Evaluation on Attractiveness Factors in Cruise Tourism using an Importance-Performance Analysis
해양비즈니스 |
22 |
2012 |
수산해운해양경영
관광쇼핑 활성화를 위한 관광특구의 역할과 매력성에 관한 연구 - 이태원, 명동·남대문·북창, 동대문 패션타운 및 종로·청계를 중심으로 -
A Study on the Roles and Attractions of Special Tourism Districts for the Promotion of Foreign Tourist Shopping - A Case of Itaewon, Myung-dong·Namdaemun·Bukchang, Dongdaemun Fashion Town, and Jongro·Cheonggye -
한국사진지리학회지 |
20 |
2 |
2010 |
기타지리학
관광쇼핑 활성화를 위한 관광특구의 역할과 매력성에 관한 연구 - 이태원, 명동·남대문·북창, 동대문 패션타운 및 종로·청계를 중심으로 -
A Study on the Roles and Attractions of Special Tourism Districts for the Promotion of Foreign Tourist Shopping - A Case of Itaewon, Myung-dong·Namdaemun·Bukchang, Dongdaemun Fashion Town, and Jongro·Cheonggye -
한국사진지리학회지 |
20 |
2 |
2010 |
기타지리학
유명인 광고모델 속성이 광고태도와 브랜드태도에 미치는 영향
The Impact of Celebrity Endorsers’ Credibility and Attractiveness on Attitude Toward Advertisements and Brands
마케팅논집(Journal of Marketing Studies) |
20 |
2 |
2012 |
사회과학
IPA(Importance-Performance) 기법을 이용한 생태 리조트(Eco Resort)의 매력성 분석
Analysis of Attractiveness of Eco-Resort by IPA(Importance-Performance Analysis) Method
관광레저연구 |
24 |
3 |
2012 |
관광학
지역축제의 매력성이 재방문의도에 미치는 영향 - 보령머드축제를 중심으로 -
The effect of Attractiveness of Local Festival on Revisit Intention - Focusing on Boryeong Mud Festival -
관광연구 |
27 |
1 |
2012 |
관광학일반
모노키니 수영복의 디자인 변화에 따른 시각적 평가
A Visual Evaluation of the Changes In the Design of Monokini Swimsuits
한국의상디자인학회지 |
13 |
1 |
2011 |
의상
관광목적지 애착도에 관한 연구 - 선행변수로서의 매력성, 자아표현과 라이프스타일에의 중심성과, 결과변수로서의 충성도를 중심으로 -
Study on Tourist Destination Attachment - Focused on Attraction, Self Expression and Centrality to Lifestyle as Antecedents, and Loyalty as Consequence -
관광연구 |
26 |
3 |
2011 |
관광학일반