한국 고등학생의 해외 유학국 국가이미지 인식에 관한 탐색적 연구 - 미국, 중국, 일본, 호주, 한국 등 5개국의 인식 차이에 기반을 둔 문화기호학적 소비가치 유형화를 중심으로 -
Exploratory Study of Country Image as Host Country for Studying Abroad - Cultural semiotic analysis of Korean students’ perception about 5 countries’ image-
인문콘텐츠 |
24 |
2012 |
기타인문학
낭만적 사랑의 시학 - 뚜르게네프의 「시골에서의 한 달」 다시 읽기
Poetics of Romantic Love ― Re-reading I. Turgenev's A Month in the Country
노어노문학 |
22 |
3 |
2010 |
러시아어와문학
낭만적 사랑의 시학 - 뚜르게네프의 「시골에서의 한 달」 다시 읽기
Poetics of Romantic Love ― Re-reading I. Turgenev's A Month in the Country
노어노문학 |
22 |
3 |
2010 |
러시아어와문학
브랜드카페 공간의 문화가치 탐색을 위한 의미생성행로적 연구 : 소비자행동, 소비자태도, 공간컨셉에 대한 문화기호학적 분석을 중심으로
A Study of Cultural Values of Branded Cafe Space through Semiotic Analyses of the Consumer behavior, Consumer attitude and Space Concept
소비문화연구 |
13 |
3 |
2010 |
기타사회과학일반
브랜드카페 공간의 문화가치 탐색을 위한 의미생성행로적 연구 : 소비자행동, 소비자태도, 공간컨셉에 대한 문화기호학적 분석을 중심으로
A Study of Cultural Values of Branded Cafe Space through Semiotic Analyses of the Consumer behavior, Consumer attitude and Space Concept
소비문화연구 |
13 |
3 |
2010 |
기타사회과학일반
한국 지역의 문화정체성 홍보커뮤니케이션 전략 연구 - 고양, 안성, 파주시 온·오프라인 홍보콘텐츠의 문화기호학적 분석을 중심으로 -
A Study on the Public Relations Communication Strategy of Korean Regions’ Cultural Identity - Focusing on Cultural Semiotic Analysis of On-Off Line PR Content in Goyang, Ansung, and Paju -
브랜드디자인학연구 |
8 |
3 |
2010 |
디자인
한국 지역의 문화정체성 홍보커뮤니케이션 전략 연구 - 고양, 안성, 파주시 온·오프라인 홍보콘텐츠의 문화기호학적 분석을 중심으로 -
A Study on the Public Relations Communication Strategy of Korean Regions’ Cultural Identity - Focusing on Cultural Semiotic Analysis of On-Off Line PR Content in Goyang, Ansung, and Paju -
브랜드디자인학연구 |
8 |
3 |
2010 |
디자인
스토리텔링 기법을 활용한 광고에 관한 연구
A Study on advertising applied storytelling techniques
커뮤니케이션디자인학연구 |
39 |
2012 |
정보디자인
사진을 통한 한국 문화읽기 ― ≪Magnum Korea≫의 Bruno Barbey의 사진을 중심으로
Photographic Text and Reading Korean Cultur
한국언어문화 |
42 |
2010 |
한국어와문학
사진을 통한 한국 문화읽기 ― ≪Magnum Korea≫의 Bruno Barbey의 사진을 중심으로
Photographic Text and Reading Korean Cultur
한국언어문화 |
|
42 |
2010 |
한국어와문학
현대 러시아 광고 언어의 특징 분석
Analysis of Characteristics of Advertising Language in Contemporary Russia
노어노문학 |
22 |
1 |
2010 |
러시아어와문학
현대 러시아 광고 언어의 특징 분석
Analysis of Characteristics of Advertising Language in Contemporary Russia
노어노문학 |
22 |
1 |
2010 |
러시아어와문학