공유정신모형

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.141409

한자 :

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

e02-01 모델/모형 모델/모형

공유된 인식 모델 [ 共有--認識-- ]

CSCL 환경에서 역할분담 전략이 커뮤니케이션 활동과 공유정신모형에 미치는 영향

The Effects of Assigned Role Strategy on the Shared Mental Model and the Communication in Computer-Supported Collaborative Learning

학습과학연구 | 4 | 1 | 2010 | 교육학

CSCL 환경에서 역할분담 전략이 커뮤니케이션 활동과 공유정신모형에 미치는 영향

The Effects of Assigned Role Strategy on the Shared Mental Model and the Communication in Computer-Supported Collaborative Learning

학습과학연구 | 4 | 1 | 2010 | 교육학

대학에서 수행되는 팀 학습 활동의 환경, 역동성, 지식공유, 성과에 대한 질적 고찰

A Study on the Team Based Learning in University -Focusing on Team Environment, Team Dynamics, Knowledge Sharing, and Team performance

교육문제연구 | 40 | 2011 | 교육학

컴퓨터 기반 협력학습에서 공유정신모형 형성을 위한 사전훈련 유형의 효과

The Effects of the Pre-Training Types on Process and Outcomes of Collaboration in Computer Supported Collaborative Learning

교육공학연구 | 26 | 4 | 2010 | 교육학

컴퓨터 기반 협력학습에서 공유정신모형 형성을 위한 사전훈련 유형의 효과

The Effects of the Pre-Training Types on Process and Outcomes of Collaboration in Computer Supported Collaborative Learning

교육공학연구 | 26 | 4 | 2010 | 교육학

대학 프로젝트 수업 환경에서 분업화, 상호작용, 공유정신모형이 팀 수행성과와 개인 학습에 미치는 영향

Effects of Role Division, Interaction, and Shared Mental Model on Individual Learning and Team Performance in a University Classroom

교육공학연구 | 26 | 3 | 2010 | 교육학

대학 프로젝트 수업 환경에서 분업화, 상호작용, 공유정신모형이 팀 수행성과와 개인 학습에 미치는 영향

Effects of Role Division, Interaction, and Shared Mental Model on Individual Learning and Team Performance in a University Classroom

교육공학연구 | 26 | 3 | 2010 | 교육학