CSCL 환경에서 역할분담 전략이 커뮤니케이션 활동과 공유정신모형에 미치는 영향
The Effects of Assigned Role Strategy on the Shared Mental Model and the Communication in Computer-Supported Collaborative Learning
학습과학연구 |
4 |
1 |
2010 |
교육학
CSCL 환경에서 역할분담 전략이 커뮤니케이션 활동과 공유정신모형에 미치는 영향
The Effects of Assigned Role Strategy on the Shared Mental Model and the Communication in Computer-Supported Collaborative Learning
학습과학연구 |
4 |
1 |
2010 |
교육학
대학에서 수행되는 팀 학습 활동의 환경, 역동성, 지식공유, 성과에 대한 질적 고찰
A Study on the Team Based Learning in University -Focusing on Team Environment, Team Dynamics, Knowledge Sharing, and Team performance
교육문제연구 |
40 |
2011 |
교육학
컴퓨터 기반 협력학습에서 공유정신모형 형성을 위한 사전훈련 유형의 효과
The Effects of the Pre-Training Types on Process and Outcomes of Collaboration in Computer Supported Collaborative Learning
교육공학연구 |
26 |
4 |
2010 |
교육학
컴퓨터 기반 협력학습에서 공유정신모형 형성을 위한 사전훈련 유형의 효과
The Effects of the Pre-Training Types on Process and Outcomes of Collaboration in Computer Supported Collaborative Learning
교육공학연구 |
26 |
4 |
2010 |
교육학
대학 프로젝트 수업 환경에서 분업화, 상호작용, 공유정신모형이 팀 수행성과와 개인 학습에 미치는 영향
Effects of Role Division, Interaction, and Shared Mental Model on Individual Learning and Team Performance in a University Classroom
교육공학연구 |
26 |
3 |
2010 |
교육학
대학 프로젝트 수업 환경에서 분업화, 상호작용, 공유정신모형이 팀 수행성과와 개인 학습에 미치는 영향
Effects of Role Division, Interaction, and Shared Mental Model on Individual Learning and Team Performance in a University Classroom
교육공학연구 |
26 |
3 |
2010 |
교육학