뉴 미디어 광고 연구의 동향과 전망
A Study on Trend and Prospect of New Media Advertisement
마케팅관리연구 |
16 |
2 |
2011 |
경영학
현대자동차 브라질 광고 읽기
Reading Hyundai Motors' advertisement in Brazil
중남미연구 |
28 |
2 |
2010 |
지역학
현대자동차 브라질 광고 읽기
Reading Hyundai Motors' advertisement in Brazil
중남미연구 |
28 |
2 |
2010 |
지역학
배너광고와 웹사이트 컨텐츠의 맥락간 일치성 및 광고유형이 광고노출효과에 미치는 영향
The Effects of the Context Congruity between Banner Advertisement and Web site and the Message Type on Advertisement Exposure
광고학연구 |
21 |
4 |
2010 |
신문방송학
배너광고와 웹사이트 컨텐츠의 맥락간 일치성 및 광고유형이 광고노출효과에 미치는 영향
The Effects of the Context Congruity between Banner Advertisement and Web site and the Message Type on Advertisement Exposure
광고학연구 |
21 |
4 |
2010 |
신문방송학
브랜드 확장의 적합성과 광고 유형에 따른 소비자 태도분석 : 아이트래커를 이용한 시각적 주의를 중심으로
Consumer Evaluations of Brand Extensions Regarding the Extensional Congruence and Ad Type : Focusing on Visual Attentions
광고연구 |
87 |
2010 |
광고/홍보학
브랜드 확장의 적합성과 광고 유형에 따른 소비자 태도분석 : 아이트래커를 이용한 시각적 주의를 중심으로
Consumer Evaluations of Brand Extensions Regarding the Extensional Congruence and Ad Type : Focusing on Visual Attentions
광고연구 |
|
87 |
2010 |
광고/홍보학
브랜드확장이 모브랜드 평가에 미치는 영향 - 적합성, 광고유형 및 브랜드컨셉을 중심으로
The Effect of Brand Extensions on the Evaluation of Parent Brand - Focused on Fit and Ad Strategy and Brand Concept
광고연구 |
91 |
2011 |
광고/홍보학
소비자 혁신 저항, 사전지식 및 광고유형이 광고태도와 구매의도에 미치는 영향
The Effects of Innovation Resistance, Prior Knowledge and Advertising Appeal on Attitude toward Advertising and Purchase Intention
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
1 |
2011 |
심리과학
부정적 정보에 노출된 기업의 대응효과에 관한 연구: 소비자의 사전인지도와 규모에 따른 차이를 중심으로
The Effectiveness of Reactive Advertising in Response to Negative Information: A Case Study Focus on The Firm Size and The Degree of Customers Proactive Awareness
한국광고홍보학보 |
13 |
3 |
2011 |
신문방송학
온라인 행태정보 분석에 기반한 맞춤형 광고의 규제 정책에 관한 연구
The Regulation Policy of the Personal Targeting Advertising based on Online Behavior Analysis
언론과 법 |
9 |
2 |
2010 |
신문방송학
온라인 행태정보 분석에 기반한 맞춤형 광고의 규제 정책에 관한 연구
The Regulation Policy of the Personal Targeting Advertising based on Online Behavior Analysis
언론과 법 |
9 |
2 |
2010 |
신문방송학