심리적 외상 경험 다문화가정 아동과 일반가정 아동이 인식하는 대인관계 특성 비교
The Differences of Interpersonal Experiences between Multicultural and Korean Children with PTSD Symptoms
초등상담연구 |
11 |
2 |
2012 |
교육학
Collaborative Dialogues and L2 Learning: Korean Junior High School Students’ Pair-work in English Composition
응용언어학 |
27 |
1 |
2011 |
언어학
Vygotsky의 사회문화이론(Sociocultural Theory)과 테크놀로지 매개(Technology-mediated)의 영어교육
Vygotskian Sociocultural Theory and Technology-mediated English Learning
교육연구 |
47 |
2010 |
교과교육학
Vygotsky의 사회문화이론(Sociocultural Theory)과 테크놀로지 매개(Technology-mediated)의 영어교육
Vygotskian Sociocultural Theory and Technology-mediated English Learning
교육연구 |
47 |
|
2010 |
교과교육학
Vygotsky의 사회문화이론(Sociocultural Theory)과 테크놀로지 매개(Technology-mediated)의 영어교육
Vygotskian Sociocultural Theory and Technology-mediated English Learning
교육연구 |
47 |
2010 |
교과교육학
Vygotsky의 사회문화이론(Sociocultural Theory)과 테크놀로지 매개(Technology-mediated)의 영어교육
Vygotskian Sociocultural Theory and Technology-mediated English Learning
교육연구 |
47 |
|
2010 |
교과교육학
Dynamic Assessment of Speaking Abilities at the University Setting
Foreign Languages Education |
17 |
3 |
2010 |
언어학
Dynamic Assessment of Speaking Abilities at the University Setting
Foreign Languages Education |
17 |
3 |
2010 |
언어학
Vygotsky의 사회문화이론에 근거한 한국어교육 교수-학습 방안 연구
A Study on the Methodologies of Teaching-Learning of Korean Education on the base of sociocultural Theory from Vygotsky approach
교육종합연구 |
10 |
3 |
2012 |
교육학