전달목적 발화에 대한 후행발화의 화행 연구
A Study on the Speech Act Patterns of Response Utterances for preceding utterances of presentation purpose
한민족어문학(구 영남어문학) |
57 |
2010 |
한국어와문학
전달목적 발화에 대한 후행발화의 화행 연구
A Study on the Speech Act Patterns of Response Utterances for preceding utterances of presentation purpose
한민족어문학(구 영남어문학) |
|
57 |
2010 |
한국어와문학
<우미인가>의 서술 양상과 수용 의식
A Study on the description of and reception consciousness
어문학 |
115 |
2012 |
한국어와문학
소비자는 왜 명품 브랜드에 충성하는가? 브랜드 동일시 및 동조의 매개효과
The Impact of Consumer's Consumption Propensity on Brand Loyalty: Brand Identification vs. Conformity
광고학연구 |
21 |
5 |
2010 |
신문방송학
소비자는 왜 명품 브랜드에 충성하는가? 브랜드 동일시 및 동조의 매개효과
The Impact of Consumer's Consumption Propensity on Brand Loyalty: Brand Identification vs. Conformity
광고학연구 |
21 |
5 |
2010 |
신문방송학
편쌈 소멸의 문화사: 식민지의 근대주의와 놀이 대중의 저항
Cultural history of Pyun-ssam, a seasonal stone play: Questing on Modernism and its blurring effects on-borderline between nationalism and colonialism
사회와역사(구 한국사회사학회논문집) |
86 |
2010 |
사회학
편쌈 소멸의 문화사: 식민지의 근대주의와 놀이 대중의 저항
Cultural history of Pyun-ssam, a seasonal stone play: Questing on Modernism and its blurring effects on-borderline between nationalism and colonialism
사회와역사(구 한국사회사학회논문집) |
|
86 |
2010 |
사회학
경쟁적 이타주의에 근거한 온라인 모금 캠페인의 효과에 관한 연구
The Effect of Online Fund-Raising Campaign based on Competitive Altruism
소비문화연구 |
15 |
1 |
2012 |
기타사회과학일반
정보기술서비스에 대한 조직구성원의 수용과 인식의 차이에 관한 연구: 행정정보시스템을 중심으로
A Study on the Difference between Perception and Adoption of ICT in Government
한국지역정보화학회지 |
15 |
1 |
2012 |
사회과학정보
When Do Consumers Follow Majority Choice? - Different Effect of Purchase versus Usage Situation -
어떤 상황에서 소비자는 다수의 선택을 따를까? - 구매상황과 사용상황이 미치는 상이한 영향을 중심으로 -
아시아마케팅저널 |
12 |
1 |
2010 |
경영학
When Do Consumers Follow Majority Choice? - Different Effect of Purchase versus Usage Situation -
어떤 상황에서 소비자는 다수의 선택을 따를까? - 구매상황과 사용상황이 미치는 상이한 영향을 중심으로 -
아시아마케팅저널 |
12 |
1 |
2010 |
경영학