스마트TV 등장이 국내 방송 환경에 미치는 영향에 관한 탐색적 연구
The Explanatory Study on the Effect of Smart TV Appearance on Domestic Broadcasting Environment
방송통신연구 |
73 |
2011 |
신문방송학
한류의 다양성과 글로벌 확산을 위한 방법론 고찰
Diversity and Diffusion of Hallyu(Korean Wave): a methodological review
문화산업연구 |
12 |
3 |
2012 |
문화예술경영
스마트 미디어의 플랫폼 중립성 적용 가능성 검토: 안드로이드 OS 플랫폼의 구글 검색 애플리케이션 사전 탑재를 중심으로
A study on the applicability of platform neutrality for Smart Media : Focusing on the tying of Google search application with Android OS Platform
한국방송학보 |
25 |
4 |
2011 |
신문방송학
스마트미디어 환경에서의 통합적 크리에이티브의 특성과 실행전략에 관한 연구 - 국내 광고회사 크리에이티브 디렉터의 인식 조사를 중심으로 -
The Characteristics and Execution Strategy for Integrated Creative in Smart Media Surroundings : Survey on Creative Directors' Perception in Domestic Advertising Agencies
사회과학연구 |
24 |
1 |
2011 |
기타사회과학일반
미디어화 관점에서 본 스마트미디어 이용과 일상경험의 변화
The Mediatization of Everyday Life: Focus Group Interviews of “Smart” Media Users
한국언론학보 |
56 |
4 |
2012 |
신문방송학
미래환경에서의 스마트 인터랙티브 미디어 연구
Study on Smart Interactive Media of future environment
한국디자인포럼 |
33 |
2011 |
디자인
스마트미디어시대의 애니메이션에 관한 고찰 -앱(app)을 중심으로-
A Study on an Animation in the Smart Media Era -Focus on App-
기초조형학연구 |
12 |
6 |
2011 |
예술일반
스마트 미디어 모바일 광고의 가치에 대한 탐색적 연구
The Status and Possibilities of Mobile Advertising on Smart Media
정치커뮤니케이션연구 |
21 |
2011 |
정치커뮤니케이션
스마트미디어융합시대 방송통신정책: 삶의 질을 위한 정책 패러다임과 정책 PR을 중심으로
Policies of Broadcasting and Telecommunication in Smart Media Convergence Age: Focus on the Policy Paradigm and Public Relations Strategies for Dynamic Quality of Life
디지털융복합연구 |
9 |
5 |
2011 |
기타과학기술학
고위공직 후보자-엔지니어-최고경영자 교육 프로그램의 액션러닝 프로세스 분석
An Analysis of Action Learning Process in Education Programs for Senior Officials, Engineers, Chief Executive Officers
디지털융복합연구 |
10 |
1 |
2012 |
기타과학기술학
차기정부의 “정보기술(IT) 및 콘텐츠 융합을 위한 IT 컨트롤타워”구축 제안
Proposal of Establishment "Control Tower of IT and Cultural Content" for the next Government
디지털융복합연구 |
10 |
1 |
2012 |
기타과학기술학
스마트미디어시대의 정보통신정책과 정책홍보방안
A Study on the Information and Communication Policy in the era of Smart media and its Policy PR Direction
디지털융복합연구 |
10 |
1 |
2012 |
기타과학기술학
스마트 미디어 기반의 융합 콘텐츠 비즈니스모델 연구
A Study on Convergence Contents Business Model Based on Smart Media
애니메이션연구 |
8 |
3 |
2012 |
영화
N스크린 서비스를 활용한 발전적 애니메이션 모델 연구
A Study on the Progressive Animation Model by Utilizing N-Screen Service
애니메이션연구 |
7 |
3 |
2011 |
영화
스마트미디어 환경에서 모바일 광고와 인터넷 광고 제작산업의 활성화 방안 연구
A Study on Fostering Mobile and Internet Advertising Production Industry in 'Smart Media' Era
광고PR실학연구 |
5 |
2 |
2012 |
광고/홍보산업
QR코드가 결합된 TV광고 효과 연구 - 소비자 특성 및 지각된 상호작용성을 중심으로
Effects of Advertising Combining TV and QR Code - Need for Cognition, Inovativeness and Perceived Interactivity
광고연구 |
94 |
2012 |
광고/홍보학
스마트 미디어와 정치문화 현상
Study on Subjectivity Typology about Smart media and Political Culture Phenomenon
정치커뮤니케이션연구 |
21 |
2011 |
정치커뮤니케이션