문화콘텐츠로 본 진관사 태극기 기념사업
A Study on the Commemorative Project of Jinkwansa Taegeukgi from the Perspective of Cultural Content
정토학연구(淨土學硏究) |
17 |
2012 |
정토학
‘천안흥타령춤축제’를 통해 본 무용장르를 활용한 지역브랜드 확립에 관한 연구
Study of Local Brand Establishment by Using Dance Genre for "Cheonan World Dance Festival"
한국무용과학회지 |
26 |
2012 |
기타무용
산업관광과 지역브랜드 자산의 관계 - 전북지역 향토 산업을 중심으로 -
The Relationship Between Industrial Tourism and Regional Brand Equity: A Focus on the Vernacular Industry of Jeonbuk Province
관광학연구 |
34 |
6 |
2010 |
관광학
산업관광과 지역브랜드 자산의 관계 - 전북지역 향토 산업을 중심으로 -
The Relationship Between Industrial Tourism and Regional Brand Equity: A Focus on the Vernacular Industry of Jeonbuk Province
관광학연구 |
34 |
6 |
2010 |
관광학
지역브랜드의 개발과 경영
Developing and Managing a Local Brand
한국정책연구 |
10 |
1 |
2010 |
기타행정학
지역브랜드의 개발과 경영
Developing and Managing a Local Brand
한국정책연구 |
10 |
1 |
2010 |
기타행정학
서비스디자인 프로세스를 통한 지역공동브랜드 활성화 방안 -통영시 ‘Craft 12’ 사례를 중심으로-
A Service Design Process for the Vitalization of Local Co-brand - Focused on the 'Craft 12' by Tongyeong-si -
기초조형학연구 |
13 |
1 |
2012 |
예술일반
지역브랜드의 특화 콘텐츠 사례연구 - 일본 나고야의 명소·명물을 중심으로 -
A case study for special contents of local brand - Focus on Attractions and Products in Nagoya Japan -
상품문화디자인학연구 |
30 |
2012 |
디자인일반