시각 중복 장애

연구분야 : E010000 의약학 > 의학일반

클래스 : 신체(장애/질병)

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.151122

한자 : 視覺重複障碍
영어 : visual and multiple disabilities

a01-08-03 신체(장애/질병)

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B2:전체

isComponentOf (전체-정체성유지)

 

a01-08-03 신체(장애/질병) 신체(장애/질병)

시각 장애 () [ 視覺障碍 ]

CLT:참조용어

isPropertyOf (특성의 대상)

 

a01-02-02 인간(연령) 인간(연령)
a01-02-02 인간(연령) / a01-05-02 인간(장애/질병) 인간(장애/질병)

시각 중복 장애 아동 [ 視覺重複障碍兒童 ]

시각ㆍ촉각 단서를 제공한 요리활동이 시각중복장애학생의 측정 개념에 미치는 효과

The Effects of Cooking Activities with Visual and Tactile cues on the Measurement Concepts of Students with Multiple Disabilities

시각장애연구 | 28 | 2 | 2012 | 특수교육

시각중복장애학생 전환교육에 대한 운영 실태와 교사인식

A Study on the Current Status and the Teachers’ Perception of Transition Education for Students with Visual Impairments and Multiple Disabilities

시각장애연구 | 28 | 1 | 2012 | 특수교육

시각중복장애학생 어머니의 내재적 요인이 건강관련 삶의 질에 미치는 영향

The Influences of Internal Factors Related to Visual Impairment and Multiple Disabilities on the Mothers’ Health-Related Quality of Life

시각장애연구 | 28 | 3 | 2012 | 특수교육

시각중복장애 학생 부모 요구에 대한 현상학적 연구

A Phenomenological Study on the Parents Needs of Students with Visual Impairment and Additional Disabilities

특수교육학연구 | 45 | 2 | 2010 | 교육학

시각중복장애 학생 부모 요구에 대한 현상학적 연구

A Phenomenological Study on the Parents Needs of Students with Visual Impairment and Additional Disabilities

특수교육학연구 | 45 | 2 | 2010 | 교육학