학습 목표 지향성

연구분야 : B120600 사회과학 > 교육학 > 교육심리학

클래스 : 기질/품질/형질/성향

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.151714

한자 : 學習目標志向性

c01-02 기질/품질/형질/성향

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

P:개념속성연관

hasPurpose (목적)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

학습 () [ 學習 ]

R1:개념적

RT (관련어)

 

 

목표 지향 [ 目標指向 ]

RT (관련어)

 

c01-02 기질/품질/형질/성향 기질/품질/형질/성향

성과 목표 지향성 [ 成果獲得志向性 ]

RT (관련어)

 

e02-03 기준/규칙 기준/규칙

학습 목표 [ 學習目標 ]

코칭리더십이 맥락수행 및 창의적 행동에 미치는 영향: 조직미덕과 학습목표지향성의 조절효과

The Effect of Coaching Leadership on Contextual Performance and Creative Behavior: The Moderating Effects of Organizational Virtuousness and Goal Orientation

한국심리학회지: 산업 및 조직 | 25 | 1 | 2012 | 심리과학

완벽주의가 직무 탈진 및 직업 효능감에 영향을 미치는 과정에서의 목표지향성의 매개효과

The effect of perfectionism on job burnout and professional efficacy: A mediation effect of goal orientations

한국심리학회지: 산업 및 조직 | 25 | 1 | 2012 | 심리과학

목표지향성, 상사부하 교환관계, 부하 신뢰성 인식이 상사의 부하로부터의 부정적 피드백추구행동에 미치는 영향

The Effects of Leaderʼs Goal Orientation, Leader-Member Exchange, Perceived Follower Credibility on Negative Feedback-Seeking From Follower

인사조직연구 | 19 | 4 | 2011 | 경영학

주도적 성격과 창의적 행동 간의 관계: 학습목표지향성의 매개효과와 자기효능감, 조직풍토, 상사지원의 조절효과

The Relationship between Proactive Personality and Creative Behavior: The Mediating Effect of Learning Goal Orientation and Moderating Effects of Self-Efficacy, Organizational Climate, and Supervisor Support

한국심리학회지: 산업 및 조직 | 25 | 3 | 2012 | 심리과학

핵심자기평가와 지속학습활동 간의 관계: 목표지향성의 매개효과와 상사지원의 조절효과

Core Self-Evaluation and Continuous Learning Activity: The Mediating Role of Goal Orientation and The Moderating Role of Supervisor's Support

한국심리학회지: 산업 및 조직 | 23 | 1 | 2010 | 심리과학

핵심자기평가와 지속학습활동 간의 관계: 목표지향성의 매개효과와 상사지원의 조절효과

Core Self-Evaluation and Continuous Learning Activity: The Mediating Role of Goal Orientation and The Moderating Role of Supervisor's Support

한국심리학회지: 산업 및 조직 | 23 | 1 | 2010 | 심리과학

영재의 학업성취에 영향을 주는 심리적 요인들: 자기결정성, 학습목표지향성, 자기효능감, 지능관 및 자기조절학습전략을 중심으로

A Study of Factors Effecting on Gifted Students' Achievement : Self-determination, Learning Goal-orientation, Self-efficacy, Implicit Theory of Intelligence, and Self-regulated Learning Strategy

영재교육연구 | 21 | 3 | 2011 | 교육학

학습목표 지향성과 학습 자기효능감이 적응적 수행에 미치는 영향: 비공식적 일터학습의 매개효과

The Effect of Learning Goal Orientation and Learning Self-Efficacy on Adaptive Performance: Mediating Effect of Informal Workplace Learning

HRD연구 | 12 | 2 | 2010 | 평생교육

학습목표 지향성과 학습 자기효능감이 적응적 수행에 미치는 영향: 비공식적 일터학습의 매개효과

The Effect of Learning Goal Orientation and Learning Self-Efficacy on Adaptive Performance: Mediating Effect of Informal Workplace Learning

HRD연구 | 12 | 2 | 2010 | 평생교육

무용교사의 리더십이 학생의 학습목표 지향성과 성취목표 지향성에 미치는 영향

The Influence of Leadership of Dancing Teachers on the Learning and Achievement Gold Ornamentation of Students Majored in Dancing.

한국무용연구 | 29 | 1 | 2011 | 기타무용

개인의 목표지향성과 직무수행 간 관계에서 자기조절 활동 및 조직 내 사회적 네트워크의 영향

The Influence of Self-Regulation Activities and Social Network in The Relationship between Individual Goal Orientation and Job Performance

한국심리학회지: 산업 및 조직 | 23 | 3 | 2010 | 심리과학

개인의 목표지향성과 직무수행 간 관계에서 자기조절 활동 및 조직 내 사회적 네트워크의 영향

The Influence of Self-Regulation Activities and Social Network in The Relationship between Individual Goal Orientation and Job Performance

한국심리학회지: 산업 및 조직 | 23 | 3 | 2010 | 심리과학