브랜드카페 공간의 문화가치 탐색을 위한 의미생성행로적 연구 : 소비자행동, 소비자태도, 공간컨셉에 대한 문화기호학적 분석을 중심으로
A Study of Cultural Values of Branded Cafe Space through Semiotic Analyses of the Consumer behavior, Consumer attitude and Space Concept
소비문화연구 |
13 |
3 |
2010 |
기타사회과학일반
브랜드카페 공간의 문화가치 탐색을 위한 의미생성행로적 연구 : 소비자행동, 소비자태도, 공간컨셉에 대한 문화기호학적 분석을 중심으로
A Study of Cultural Values of Branded Cafe Space through Semiotic Analyses of the Consumer behavior, Consumer attitude and Space Concept
소비문화연구 |
13 |
3 |
2010 |
기타사회과학일반
공익광고에 나타난 의미구조와 이데올로기에 대한 연구
A Study on the Structure of Meaning and Ideology in Public Service Advertising
광고연구 |
85 |
2010 |
광고/홍보학
공익광고에 나타난 의미구조와 이데올로기에 대한 연구
A Study on the Structure of Meaning and Ideology in Public Service Advertising
광고연구 |
|
85 |
2010 |
광고/홍보학
공익광고에 함의된 은유소구의 서술구조 연구 - 그레마스의 행동자 모델을 중심으로 -
A study on The narrative structures of metaphor appeals implicated in public service advertising - Focused On Actor Model of A. J. Greimas -
커뮤니케이션디자인학연구 |
40 |
2012 |
정보디자인
오디션 리얼리티 쇼 <스타오디션 위대한 탄생>과 <슈퍼스타 K2> 등장인물의 성격 유형과 수행 기능 연구
A Study on the Personality Type and Performing Function of Character Constructed by TV Audition Reality Show, and
미디어와 공연예술 연구 |
7 |
2 |
2012 |
기타신문방송학
라반의 Effort 요인들의 의미생성구조와 여덟 가지 기본 Effort Action들의 정서적 기호해석 적용가능성 고찰
A Theoretical Study on the Structure of the Generation of Meaning about Laban's Effort Factors and Semiotic Interpretation of emotional about Effort Actions.
한국무용연구 |
29 |
1 |
2011 |
기타무용
영화 <고지전>과 전쟁의 실재
and the real of the war
기호학 연구 |
31 |
2012 |
언어학
그림책 평론 : 모리스 센닥의 "괴물들이 사는 나라"
A picture book review:"Where the wild things are" by Maurice Sendak
조형미디어학 |
13 |
4 |
2010 |
기타미술
그림책 평론 : 모리스 센닥의 "괴물들이 사는 나라"
A picture book review:"Where the wild things are" by Maurice Sendak
조형미디어학 |
13 |
4 |
2010 |
기타미술
AR 광고콘텐츠의 문화기호학적 접근
Recheche sur la publicité de la réalité augmentée avec la sémiotique de culture
한국프랑스학논집 |
73 |
2011 |
프랑스어와문학