초등학교 저학년 문식성 교육과정의 향방
Direction for literacy curriculum for the lower grades students
한국초등국어교육 |
42 |
2010 |
국어교육
초등학교 저학년 문식성 교육과정의 향방
Direction for literacy curriculum for the lower grades students
한국초등국어교육 |
|
42 |
2010 |
국어교육
수업에 드러난 교사의 문식성 인식과 학생의 정체성 협상 양상 -예비 초등교사의 국어과 심화 수업 실습 사례를 중심으로-
Aspects of teacher's literacy perception and students' identity negotiation in literacy instruction -Centered on a case of Korean teaching practicum of preservice elementary school teacher-
한국초등국어교육 |
43 |
2010 |
국어교육
수업에 드러난 교사의 문식성 인식과 학생의 정체성 협상 양상 -예비 초등교사의 국어과 심화 수업 실습 사례를 중심으로-
Aspects of teacher's literacy perception and students' identity negotiation in literacy instruction -Centered on a case of Korean teaching practicum of preservice elementary school teacher-
한국초등국어교육 |
|
43 |
2010 |
국어교육
농인의 삶에 관한 질적 연구 : 소리 세계의 이방인에서 수화로 소통하는 소수 집단의 주체로 가능성 찾기
A Qualitative study on the life of the deaf as the minority group
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
4 |
2010 |
교육학
농인의 삶에 관한 질적 연구 : 소리 세계의 이방인에서 수화로 소통하는 소수 집단의 주체로 가능성 찾기
A Qualitative study on the life of the deaf as the minority group
특수교육저널:이론과 실천 |
11 |
4 |
2010 |
교육학
탈식민 국가형성 연구의 비판적 검토와 통합적 시각의 모색
Rethinking Postcolonial State Building: Toward an Integrative Approach
한국사회학 |
46 |
4 |
2012 |
사회학
Luke’s Characterization of Table-Fellowship in Luke 14:15-24 :Reading with Philip Esler and Jerome Neyrey from the Socio-Cultural Perspective
Luke’s Characterization of Table-Fellowship in Luke 14:15-24
신학과 선교 |
39 |
2011 |
기독교신학
아동미술발달 이해를 위한 사회문화적 관점의 학문적 접근들
Review of Studies on Child Art Based on a Socio-Cultural Perspective
미술과 교육 |
13 |
1 |
2012 |
미술이론