기업 이러닝에서 온라인 과제가치, 직무몰입, 만족도와 전이동기 간의 구조적 관계
Investigating the Structural Relationship among Online task value, Job involvement, satisfaction and motivation to transfer in corporate e-Learning
기업교육과인재연구 |
13 |
1 |
2011 |
교육학
사이버대학생의 직장유무에 따른 학업적 자기효능감, 상황적 제한, 학습시간 및 환경관리, 만족도, 전이동기의 잠재평균분석
Latent means analysis of employment status in academic self-efficacy, situational constraint, time and environment management, satisfaction, transfer motivation
평생교육학연구 |
17 |
2 |
2011 |
교육학
기업 이러닝에서 직업적 자기효능감, 과제가치, 직무자율성, 만족도, 학업성취도 및 전이동기 간의 구조적 관계 규명
The Structural Relationship among Occupational Self-efficacy, Task Value, Work Autonomy, Satisfaction, Academic Achievement and Transfer Intentions
직업능력개발연구 |
14 |
3 |
2011 |
교육학
K 기업의 학습전이 요인 탐색
An exploratory study of factors affecting transfer of learning in an organization
기업교육과인재연구 |
12 |
1 |
2010 |
교육학
K 기업의 학습전이 요인 탐색
An exploratory study of factors affecting transfer of learning in an organization
기업교육과인재연구 |
12 |
1 |
2010 |
교육학
대기업 직무교육훈련 참여자의 교육훈련전이와 전이동기 및 업무환경의 관계
The Relationship among Training Transfer, Transfer Motivation and the Work Environment of Job Training Program Participants in Large Corporations
농업교육과 인적자원개발 |
42 |
4 |
2010 |
교육학
대기업 직무교육훈련 참여자의 교육훈련전이와 전이동기 및 업무환경의 관계
The Relationship among Training Transfer, Transfer Motivation and the Work Environment of Job Training Program Participants in Large Corporations
농업교육과 인적자원개발 |
42 |
4 |
2010 |
교육학
기업 이러닝에서 학습전이에 대한 이러닝효능감, 지속학습문화, 전이동기의 관계 분석
Effects of E-Learning Efficacy, Continuous-Learning Culture, and Motivation to Transfer on Learning Transfer in Corporate E-Learning Contexts
기업교육과인재연구 |
14 |
1 |
2012 |
교육학