TV 광고 텍스트에 나타난 다문화 사회에 대한 고찰 - 공익광고를 중심으로
Muticultural Society Represented in the TV Advertising - Focusing on Korea Public Service Advertising
한국광고홍보학보 |
12 |
4 |
2010 |
신문방송학
TV 광고 텍스트에 나타난 다문화 사회에 대한 고찰 - 공익광고를 중심으로
Muticultural Society Represented in the TV Advertising - Focusing on Korea Public Service Advertising
한국광고홍보학보 |
12 |
4 |
2010 |
신문방송학
가족주의를 이용한 커뮤니케이션의 설득 효과: 한‧미 여성의 공익광고 태도 비교를 중심으로
Persuasive Effects of Public Communication Using a Familistic Appeal: Based on the Comparison of Advertising Attitudes between South Korean and American Women
사회과학연구 |
37 |
2 |
2011 |
사회과학일반
기업의 공익연계 광고가 광고태도 및 기업태도에 미치는 영향에 관한 연구: 기업-공익-소비자 간 상호관계를 중심으로
A study on the effects of cause-related advertising on consumers’ attitude toward the ad and sponsoring company: Focusing on the inter-relationship between the company, cause, and consumer
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
4 |
2011 |
심리과학
공익광고를 활용한 중국어권 학습자 듣기 교수 방안 연구
On the Effect of the Application of Public Interest Ads in Korean Listening Teaching for Han nationality Learners
새국어교육 |
91 |
2012 |
국어교육
대한항공 글로벌 에티켓 공익 캠페인 성공사례
A Case Study of Global Etiquette Campaign: A Focus on Korean Airline
광고학연구 |
21 |
4 |
2010 |
신문방송학
대한항공 글로벌 에티켓 공익 캠페인 성공사례
A Case Study of Global Etiquette Campaign: A Focus on Korean Airline
광고학연구 |
21 |
4 |
2010 |
신문방송학
개인성향에 따른 공익광고 설득효과에 관한 연구
A Study on the Persuasion Difference of Public Service Advertisings by Personal Traits
한국언론학보 |
56 |
3 |
2012 |
신문방송학
광고주제별 스토리텔링 구성요소의 비교연구 -국내 TV 공익광고를 중심으로-
A Comparative Study on the Constituent Elements of Storytelling Classified by Advertising Themes -Focused on Domestic Public Service Advertisement on TV-
기초조형학연구 |
13 |
4 |
2012 |
예술일반
다문화 가정을 위한 공익광고의 수용 유형에 관한 연구
A Study on Perception Factors of Advertisements Depicting Multicultural Family
광고연구 |
85 |
2010 |
광고/홍보학
다문화 가정을 위한 공익광고의 수용 유형에 관한 연구
A Study on Perception Factors of Advertisements Depicting Multicultural Family
광고연구 |
|
85 |
2010 |
광고/홍보학
위협소구가 비만예방 광고 효과에 미치는 영향 연구
The Impact of Fear Appeal on the Obesity-Prevention Advertising
사회과학연구 |
19 |
1 |
2012 |
기타사회과학일반
옥외매체를 활용한 공익광고 캠페인에 관한 연구
A Study on PSA Campain used Outdoor
OOH광고학연구 |
8 |
2 |
2011 |
신문방송학
주제 변화와 수상 실적으로 본 공익광고 크리에이티브 30년의 변화와 전망
The Results and Perspectives of 30 Years of Public Service Advertising Creative from Theme Changes and Award Achievements
한국광고홍보학보 |
14 |
2 |
2012 |
신문방송학
공익광고에 함의된 은유소구의 서술구조 연구 - 그레마스의 행동자 모델을 중심으로 -
A study on The narrative structures of metaphor appeals implicated in public service advertising - Focused On Actor Model of A. J. Greimas -
커뮤니케이션디자인학연구 |
40 |
2012 |
정보디자인
공익광고의 프레이밍 효과에 관한 연구 - 메타 분석
A Study on the Framing Effect in Public Service Advertising - A Meta-Analysis
한국광고홍보학보 |
14 |
2 |
2012 |
신문방송학
공익광고에 나타난 의미구조와 이데올로기에 대한 연구
A Study on the Structure of Meaning and Ideology in Public Service Advertising
광고연구 |
85 |
2010 |
광고/홍보학
공익광고에 나타난 의미구조와 이데올로기에 대한 연구
A Study on the Structure of Meaning and Ideology in Public Service Advertising
광고연구 |
|
85 |
2010 |
광고/홍보학
국내 인쇄매체 공익광고의 레이아웃 유형에 관한 연구
A Study on Types of Layouts in Public Service Advertising of Korean Printed Media
조형미디어학 |
13 |
3 |
2010 |
기타미술
국내 인쇄매체 공익광고의 레이아웃 유형에 관한 연구
A Study on Types of Layouts in Public Service Advertising of Korean Printed Media
조형미디어학 |
13 |
3 |
2010 |
기타미술
TV 공익광고의 기호학적 연구 - 그레마스의 의미생성모델을 중심으로 -
A Semiotic Study of TV Public Service Advertising - Focused on Greimas generation models -
일러스트레이션 포럼 |
11 |
25 |
2010 |
디자인
TV 공익광고의 기호학적 연구 - 그레마스의 의미생성모델을 중심으로 -
A Semiotic Study of TV Public Service Advertising - Focused on Greimas generation models -
일러스트레이션 포럼 |
11 |
25 |
2010 |
디자인
사회질서를 주제로 한 TV공익광고의 의미작용 연구
A Study on the Signification of TV public Service Advertising Featuring Social Order
디자인학연구 |
23 |
4 |
2010 |
디자인
사회질서를 주제로 한 TV공익광고의 의미작용 연구
A Study on the Signification of TV public Service Advertising Featuring Social Order
디자인학연구 |
23 |
4 |
2010 |
디자인