기업의 사회공헌활동 유형에 따른 광고모델의 효과 연구
The Effects of Endorsers in the CSR Advertising
광고연구 |
88 |
2011 |
광고/홍보학
기업의 사회공헌활동 유형과 관여수준이 공중의 평가에 미치는 영향 연구
The Effects of Corporate Social Responsibility(CSR) Types and Level Involvement on Publics' Evaluations
사회과학연구 |
18 |
1 |
2011 |
기타사회과학일반
공익 마케팅에 어떻게 접근할 것인가 : ‘수익 지향성’과 ‘활동의 주체’를 중심으로
How to Approach Cause Marketing : Focused on 'Profit-Orientation' and 'Activity Player'
광고학연구 |
22 |
8 |
2011 |
신문방송학
스포츠팀을 통한 공익연계마케팅: 기부지역에 따른 공익연계마케팅의 효과
A Cause-related Marketing through Sport: Effects of Team Identification, Altruism and Donation Area on Consumers' Attitude
한국스포츠산업경영학회지 |
16 |
4 |
2011 |
체육
공익연계 마케팅(CRM) 메시지 제시 여부가 제품평가에 미치는 영향에 관한 연구: 광고소구유형과 제품유형의 조절효과를 중심으로
Effects of Cause-Related Marketing Message on Product Evaluation: Moderating Effects of Ad Appeals and Product Type
소비자학연구 |
22 |
3 |
2011 |
경제학
호텔의 공익연계마케팅이 호텔이미지와 고객행동의도에 미치는 영향
Effect of Hotel's Cause-Related Marketing on Hotel Image and Customer Behavior Intention
관광학연구 |
35 |
8 |
2011 |
관광학
사회적 책임 관여도에 따른 호텔 공익연계마케팅과 호텔 이미지 및 고객행동의도간의 관계 연구
A Study on Hotel's Cause-Related Marketing and Hotel Image and Customer Behavior Intention According to Social Responsibility Involvement
관광레저연구 |
23 |
8 |
2011 |
관광학
기업 이미지와 공익 연계 마케팅 간 적합성이 기업과 공익 연계 마케팅에 대한 태도에 미치는 영향
The Effects of Congruency between Corporate Image and Cause-related Marketing on Attitude toward Corporate and Cause-related Marketing
광고학연구 |
21 |
3 |
2010 |
신문방송학
기업 이미지와 공익 연계 마케팅 간 적합성이 기업과 공익 연계 마케팅에 대한 태도에 미치는 영향
The Effects of Congruency between Corporate Image and Cause-related Marketing on Attitude toward Corporate and Cause-related Marketing
광고학연구 |
21 |
3 |
2010 |
신문방송학
자기조절초점에 따른 공익연계 마케팅(CRM) 광고가 제품태도에 미치는 영향에 관한 연구
Effects of Cause-Related Marketing Message on Product Evaluation: Moderating effects of Ad Appeals and regularly focus
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
1 |
2011 |
심리과학
기업의 공익연계 광고가 광고태도 및 기업태도에 미치는 영향에 관한 연구: 기업-공익-소비자 간 상호관계를 중심으로
A study on the effects of cause-related advertising on consumers’ attitude toward the ad and sponsoring company: Focusing on the inter-relationship between the company, cause, and consumer
한국심리학회지: 소비자·광고 |
12 |
4 |
2011 |
심리과학