저비용항공사 서비스품질에 대한 소비자평가
A Consumer Evaluation for a service quality for LCC(Low Cost Carrier)
소비문화연구 |
14 |
3 |
2011 |
기타사회과학일반
중요도(Importance)-실행도(Performance) 분석을 통한 저비용 항공사 이용객의 서비스 인식에 관한 연구
Low Cost Carrier Passengers' Evaluation on the Attribute of Airline Service Using Importance-Performance Analysis
관광학연구 |
34 |
6 |
2010 |
관광학
중요도(Importance)-실행도(Performance) 분석을 통한 저비용 항공사 이용객의 서비스 인식에 관한 연구
Low Cost Carrier Passengers' Evaluation on the Attribute of Airline Service Using Importance-Performance Analysis
관광학연구 |
34 |
6 |
2010 |
관광학
전통항공사(Full Service Carriers)와 저비용항공사(Low Cost Carriers)이용객의 서비스 속성 중요도-만족도에 관한 연구:김포-제주 국내선 노선을 중심으로
A Study on Importance-Satisfaction of Users of Full Service Carriers and Low Cost Carriers: Focused on Gimpo-Jeju Route
관광레저연구 |
23 |
2 |
2011 |
관광학
국내 저비용 항공사의 경영위험 관리 연구
A study on operational risk management of Low Cost Carriers in Korea
디지털융복합연구 |
10 |
2 |
2012 |
기타과학기술학
우리나라 저비용항공사의 성공요인에 관한 실증적 연구
An Empirical Study of The Low-cost Carrier's Success Factors in Korea
관광레저연구 |
22 |
4 |
2010 |
관광학
우리나라 저비용항공사의 성공요인에 관한 실증적 연구
An Empirical Study of The Low-cost Carrier's Success Factors in Korea
관광레저연구 |
22 |
4 |
2010 |
관광학
Q방법론을 이용한 저비용 항공사 고객유형에 관한 연구
Exploring Consumer Types of Low-cost Carrier Using Q Methodology
관광학연구 |
35 |
1 |
2011 |
관광학
저비용항공사의 소비자 선택속성 평가에 의한 고객만족과 애호도에 관한연구
A Study on Airline's Customer Satisfaction and Loyalty by Evaluation of Consumer's Choice Attribute for Low Cost Carriers
관광레저연구 |
23 |
4 |
2011 |
관광학
저비용 항공사의 고객기반 브랜드 자산에 관한 연구
A Study on Customer-Based Brand Equity of Low-Cost Carrier
관광레저연구 |
24 |
5 |
2012 |
관광학
브랜드이미지가 브랜드태도와 행동의도에 미치는 영향 - 저비용 항공사 중심으로 -
A Study on the Brand Image Influencing Brand Attitude and Behavioral Intentions - Focused on Low Cost Carriers -
Tourism Research |
35 |
2012 |
관광학
LCC(저비용항공사)와 FSC(전통항공사)의 재무적 특징 및 차이점에 관한 실증적 연구
Empirical Study on The Differences in The Financial Characteristics between Low Cost Carriers and Full Service Carriers
관광레저연구 |
24 |
7 |
2012 |
관광학
저비용 항공사 승무원을 위한 유니폼 디자인 개발
Uniform Design Development for the Low-cost Airline Flight Attendant
한국디자인포럼 |
36 |
2012 |
디자인