한국 온라인게임기업의 국제마케팅 전략에 관한 연구 - 일본에서의 현지화 전략을 중심으로
Global Marketing Strategies of Online Game Companies: The Case of Korean Companies' Localization in Japan
국제경영리뷰 |
15 |
3 |
2011 |
경영학
신한카드 브랜드구축을 위한 IMC전략
IMC Strategy of Sinhan Card for Building the Strong Brand Equity
아시아마케팅저널 |
13 |
3 |
2011 |
경영학
지자체 관광마케팅 전략의 IMC적 접근에 관한 연구 - 충남 아산시를 중심으로 -
A Study on IMC approach to tourism marketing communication strategies of Local government - Focused on A-San City in Chungcheongnamdo -
한국사진지리학회지 |
20 |
4 |
2010 |
기타지리학
지자체 관광마케팅 전략의 IMC적 접근에 관한 연구 - 충남 아산시를 중심으로 -
A Study on IMC approach to tourism marketing communication strategies of Local government - Focused on A-San City in Chungcheongnamdo -
한국사진지리학회지 |
20 |
4 |
2010 |
기타지리학
<다문화 가정> 캠페인을 위한 IMC 전략
An IMC Strategy for Campaigning of Multicultural Family in Korea
주관성 연구 |
21 |
2010 |
기타사회과학
<다문화 가정> 캠페인을 위한 IMC 전략
An IMC Strategy for Campaigning of Multicultural Family in Korea
주관성 연구 |
|
21 |
2010 |
기타사회과학
우리투자증권의 시장선도 마케팅 사례연구
The Case Study on Industry-Leading Marketing of Woori Investment and Securities
아시아마케팅저널 |
13 |
4 |
2012 |
경영학
기업의 메세나 활동이 기업의 제품 광고와 가격 프리미엄에 미치는 영향: 미스터 피자 사례를 중심으로
The Effects of Corporate Mecenat on Advertising and Price Premium of a Product: Focused on the Case of Mr. Pizza
경영학연구 |
40 |
6 |
2011 |
경영학
<다문화 가정> 캠페인을 위한 IMC 전략
An IMC Strategy for Campaigning of Multicultural Family in Korea
주관성 연구 |
21 |
2010 |
기타사회과학
<다문화 가정> 캠페인을 위한 IMC 전략
An IMC Strategy for Campaigning of Multicultural Family in Korea
주관성 연구 |
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21 |
2010 |
기타사회과학
Young Generation과의 소통을 위한 IMC 전략 : LG전자의 싸이언 ‘롤리팝2’ 사례연구
IMC Strategy for the Communication with the Young Generation : LG Electronics’s Cyon 'Lollipop 2'
광고학연구 |
22 |
8 |
2011 |
신문방송학
광고산업 환경변화와 옥외매체 브랜드 자산구축을 위한 탐색적 연구
An Explanatory Study on the Environmental Change of Advertising Industry and Brand Equity Building of OOH Media
OOH광고학연구 |
8 |
3 |
2011 |
신문방송학
이동통신 서비스의 IMC, 서비스 품질, 브랜드 이미지, 고객만족 및 재이용 의도의 구조관계 ―한일 대학생 소비자를 중심으로―
Relationship among IMC, Service Quality, Brand Image, Customers'Satisfaction and Reuse Intention in Mobile Telecommunication Service
일본근대학연구 |
32 |
2011 |
일본문화학
BTL 중심의 브랜드 접촉점에 따른 외식프랜차이즈기업 소비자 유형 분류: Q방법론의 적용
A Study on Consumer Types of Brand Touch Point for BTL Strategy of Franchise Business in the Food Service Industry: A Q-methodological Approach
호텔경영학연구 |
20 |
6 |
2011 |
관광학
통합적 마케팅커뮤니케이션 도구로써 온라인 브랜드 커뮤니티의 역할
A Study on the role of Online Brand Community as an IMC Tool
경영과 정보연구 |
29 |
4 |
2010 |
경영학
통합적 마케팅커뮤니케이션 도구로써 온라인 브랜드 커뮤니티의 역할
A Study on the role of Online Brand Community as an IMC Tool
경영과 정보연구 |
29 |
4 |
2010 |
경영학
기능성 화장품의 IMC 활동과 브랜드 이미지가 고객 만족 및 고객 애호도에 미치는 영향
Study on Relationship among IMC Activities, Brand Image, Customer Satisfaction and Customer Loyalty of Functional Cosmetics
홍보학연구 |
14 |
3 |
2010 |
신문방송학
기능성 화장품의 IMC 활동과 브랜드 이미지가 고객 만족 및 고객 애호도에 미치는 영향
Study on Relationship among IMC Activities, Brand Image, Customer Satisfaction and Customer Loyalty of Functional Cosmetics
홍보학연구 |
14 |
3 |
2010 |
신문방송학
연천군 브랜드의 IMC(통합마케팅 커뮤니케이션)전략에 관한 연구
A Study on the Strategy of Intergrated Marketing Communication of Yoencheon
브랜드디자인학연구 |
10 |
1 |
2012 |
디자인
Comparative Study on the IMC Level of TV andPrint Ads between Korea and China
关于中韩电视广告、平面广告整合营销传播水平的对比研究
Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) |
21 |
1 |
2011 |
경영학
국내 신문광고에 나타난 제품유형별 IMC 적용의 차이에 관한 연구
A Study on the Differences in the Application of IMC by Product Type in Newspaper Advertisements
광고연구 |
89 |
2011 |
광고/홍보학
국내 IMC 연구의 현황과 미래의 연구방향 : 학술지에 게재된 논문의 내용분석을 중심으로
The State and Trend of IMC Research in Korea: 1998-2009
한국광고홍보학보 |
12 |
2 |
2010 |
신문방송학
국내 IMC 연구의 현황과 미래의 연구방향 : 학술지에 게재된 논문의 내용분석을 중심으로
The State and Trend of IMC Research in Korea: 1998-2009
한국광고홍보학보 |
12 |
2 |
2010 |
신문방송학
국내 신문광고에 나타난 제품유형별 IMC 적용의 차이에 관한 연구
A Study on the Differences in the Application of IMC by Product Type in Newspaper Advertisements
광고연구 |
89 |
2011 |
광고/홍보학
IMC 전략을 통한 패션 & 뷰티 분야의 아트 콜래보레이션 상호 연관 분석
Art Collaboration through the Integrated Marketing Communication Strategy in the Fashion & Cosmetic brands from the Correlated Analysis
한국디자인포럼 |
27 |
2010 |
디자인
IMC 전략을 통한 패션 & 뷰티 분야의 아트 콜래보레이션 상호 연관 분석
Art Collaboration through the Integrated Marketing Communication Strategy in the Fashion & Cosmetic brands from the Correlated Analysis
한국디자인포럼 |
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27 |
2010 |
디자인