IMC

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DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.157842

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국제금융회의 () [ 國際金融會議 ]

한국 온라인게임기업의 국제마케팅 전략에 관한 연구 - 일본에서의 현지화 전략을 중심으로

Global Marketing Strategies of Online Game Companies: The Case of Korean Companies' Localization in Japan

국제경영리뷰 | 15 | 3 | 2011 | 경영학

신한카드 브랜드구축을 위한 IMC전략

IMC Strategy of Sinhan Card for Building the Strong Brand Equity

아시아마케팅저널 | 13 | 3 | 2011 | 경영학

지자체 관광마케팅 전략의 IMC적 접근에 관한 연구 - 충남 아산시를 중심으로 -

A Study on IMC approach to tourism marketing communication strategies of Local government - Focused on A-San City in Chungcheongnamdo -

한국사진지리학회지 | 20 | 4 | 2010 | 기타지리학

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<다문화 가정> 캠페인을 위한 IMC 전략

An IMC Strategy for Campaigning of Multicultural Family in Korea

주관성 연구 | 21 | 2010 | 기타사회과학

<다문화 가정> 캠페인을 위한 IMC 전략

An IMC Strategy for Campaigning of Multicultural Family in Korea

주관성 연구 | | 21 | 2010 | 기타사회과학

우리투자증권의 시장선도 마케팅 사례연구

The Case Study on Industry-Leading Marketing of Woori Investment and Securities

아시아마케팅저널 | 13 | 4 | 2012 | 경영학

기업의 메세나 활동이 기업의 제품 광고와 가격 프리미엄에 미치는 영향: 미스터 피자 사례를 중심으로

The Effects of Corporate Mecenat on Advertising and Price Premium of a Product: Focused on the Case of Mr. Pizza

경영학연구 | 40 | 6 | 2011 | 경영학

<다문화 가정> 캠페인을 위한 IMC 전략

An IMC Strategy for Campaigning of Multicultural Family in Korea

주관성 연구 | 21 | 2010 | 기타사회과학

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주관성 연구 | | 21 | 2010 | 기타사회과학

Young Generation과의 소통을 위한 IMC 전략 : LG전자의 싸이언 ‘롤리팝2’ 사례연구

IMC Strategy for the Communication with the Young Generation : LG Electronics’s Cyon 'Lollipop 2'

광고학연구 | 22 | 8 | 2011 | 신문방송학

광고산업 환경변화와 옥외매체 브랜드 자산구축을 위한 탐색적 연구

An Explanatory Study on the Environmental Change of Advertising Industry and Brand Equity Building of OOH Media

OOH광고학연구 | 8 | 3 | 2011 | 신문방송학

이동통신 서비스의 IMC, 서비스 품질, 브랜드 이미지, 고객만족 및 재이용 의도의 구조관계 ―한일 대학생 소비자를 중심으로―

Relationship among IMC, Service Quality, Brand Image, Customers'Satisfaction and Reuse Intention in Mobile Telecommunication Service

일본근대학연구 | 32 | 2011 | 일본문화학

BTL 중심의 브랜드 접촉점에 따른 외식프랜차이즈기업 소비자 유형 분류: Q방법론의 적용

A Study on Consumer Types of Brand Touch Point for BTL Strategy of Franchise Business in the Food Service Industry: A Q-methodological Approach

호텔경영학연구 | 20 | 6 | 2011 | 관광학

통합적 마케팅커뮤니케이션 도구로써 온라인 브랜드 커뮤니티의 역할

A Study on the role of Online Brand Community as an IMC Tool

경영과 정보연구 | 29 | 4 | 2010 | 경영학

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경영과 정보연구 | 29 | 4 | 2010 | 경영학

기능성 화장품의 IMC 활동과 브랜드 이미지가 고객 만족 및 고객 애호도에 미치는 영향

Study on Relationship among IMC Activities, Brand Image, Customer Satisfaction and Customer Loyalty of Functional Cosmetics

홍보학연구 | 14 | 3 | 2010 | 신문방송학

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연천군 브랜드의 IMC(통합마케팅 커뮤니케이션)전략에 관한 연구

A Study on the Strategy of Intergrated Marketing Communication of Yoencheon

브랜드디자인학연구 | 10 | 1 | 2012 | 디자인

Comparative Study on the IMC Level of TV andPrint Ads between Korea and China

关于中韩电视广告、平面广告整合营销传播水平的对比研究

Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) | 21 | 1 | 2011 | 경영학

국내 신문광고에 나타난 제품유형별 IMC 적용의 차이에 관한 연구

A Study on the Differences in the Application of IMC by Product Type in Newspaper Advertisements

광고연구 | 89 | 2011 | 광고/홍보학

국내 IMC 연구의 현황과 미래의 연구방향 : 학술지에 게재된 논문의 내용분석을 중심으로

The State and Trend of IMC Research in Korea: 1998-2009

한국광고홍보학보 | 12 | 2 | 2010 | 신문방송학

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IMC 전략을 통한 패션 & 뷰티 분야의 아트 콜래보레이션 상호 연관 분석

Art Collaboration through the Integrated Marketing Communication Strategy in the Fashion & Cosmetic brands from the Correlated Analysis

한국디자인포럼 | 27 | 2010 | 디자인

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