호텔이미지와 구매의도 간의 관계 연구 - 가격공정성의 조절효과 -
A Study on Relation between Hotel Image and Purchasing Intention - Moderating Effect of Price Fairness-
관광연구 |
26 |
3 |
2011 |
관광학일반
커뮤니케이션 메시지 자극에서 문자와 음악이 수용자 반응에 미치는 영향: EBS <지식채널ⓔ>를 통한 비교 연구
The Effects of Text and Music as Communication Message on the Receiver’s Responses: Focusing on EBS
한국방송학보 |
24 |
6 |
2010 |
신문방송학
커뮤니케이션 메시지 자극에서 문자와 음악이 수용자 반응에 미치는 영향: EBS <지식채널ⓔ>를 통한 비교 연구
The Effects of Text and Music as Communication Message on the Receiver’s Responses: Focusing on EBS
한국방송학보 |
24 |
6 |
2010 |
신문방송학
라디오광고의 청각적 표현요소에 관한 인식 유형화 연구:성우와 배경음악을 중심으로
Reception Typology Study on Hearing Expression Factor of Radio Advertising
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학
라디오광고의 청각적 표현요소에 관한 인식 유형화 연구:성우와 배경음악을 중심으로
Reception Typology Study on Hearing Expression Factor of Radio Advertising
광고학연구 |
21 |
1 |
2010 |
신문방송학
광고 사운드의 이론적 고찰과 문화적 함의 : 배경음악과 아도르노의 이론을 중심으로
Study on sound in advertising and its cultural implication :specialized on background music and Adorno's theory
한국광고홍보학보 |
13 |
2 |
2011 |
신문방송학
Atmospheric 요소로서의 음악이 인간의 행동에 미치는 영향
A Study on the effects of music as atmospheric element on the human behavior
한국영상학회논문집 |
8 |
4 |
2010 |
예술일반
Atmospheric 요소로서의 음악이 인간의 행동에 미치는 영향
A Study on the effects of music as atmospheric element on the human behavior
한국영상학회논문집 |
8 |
4 |
2010 |
예술일반
배경음악 유형이 유아의 그림 표현과 정서능력에 미치는 영향
Influence of Background Musics on Children's Drawing and Emotional Abilities
미래유아교육학회지 |
18 |
1 |
2011 |
교육학