관광 동기

연구분야 : B180000 사회과학 > 관광학

클래스 : 원인/조건/요소

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.158085

STNet ID : 9003601

한자 : 觀光動機

x03-05-01 원인/조건/요소

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

B1:속

isKindOf (상위 유형)

 

d01-04 개념(정의) 개념(정의)

동기 () [ 動機 ]

R1:개념적

affects (영향)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

관광지 선택 행동 [ 觀光地選擇行動 ]

RT (관련어)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

관광 () [ 觀光 ]

재외동포 고국관광의 개념적 정립과 관광동기

Theoretical Conceptualization of Overseas Residents' Homeland Tourism and their Travel Motivation

관광학연구 | 34 | 6 | 2010 | 관광학

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역사적 문화유산에 대한 관광치료적 접근

Korean Cultural Inheritances from the Perspective of Tourism Therapy

경주사학 | 33 | 2011 | 기타인문학

산림생태관광객의 환경의식과 관광동기가 관광지 매력성, 만족 및 관광 후 태도에 미치는 영향에 관한 연구

A Study on Impacts of Destination Attractiveness, Satisfaction and Attitudes after Tour by Environmental Consciousness and Tourism Motivation of Forest Eco-tourists

마케팅논집(Journal of Marketing Studies) | 19 | 4 | 2011 | 사회과학

관광동기에 따른 세계자연유산지구 방문객 시장세분화 - 거문오름 사례를 중심으로 -

Market segmentation of the World Natural Heritage Site visitors using tourism motivation: A case study of Geomunoreum

관광학연구 | 35 | 4 | 2011 | 관광학

제주 농촌관광 방문객의 관광동기에 따른 시장세분화

Segmentation of Jeju Rural Tourism Visitors by Motivations

관광학연구 | 34 | 4 | 2010 | 관광학

제주 농촌관광 방문객의 관광동기에 따른 시장세분화

Segmentation of Jeju Rural Tourism Visitors by Motivations

관광학연구 | 34 | 4 | 2010 | 관광학

IT EXPO 관람객의 유비쿼터스 관광서비스의 동기, 선호도, 만족도, 행동의도간의 관계분석 및 연간 차이분석

A Study Effect Relationship among Ubiquitous Motivation, Preference, Satisfaction and Behaviorl intention in Participated IT EXPO IT EXPO and Year difference Analysis

관광레저연구 | 22 | 2 | 2010 | 관광학

IT EXPO 관람객의 유비쿼터스 관광서비스의 동기, 선호도, 만족도, 행동의도간의 관계분석 및 연간 차이분석

A Study Effect Relationship among Ubiquitous Motivation, Preference, Satisfaction and Behaviorl intention in Participated IT EXPO IT EXPO and Year difference Analysis

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농촌관광객의 관광동기와 세분시장특성에 관한 연구 : 충청지역과 전북지역의 주민인식을 중심으로

A Study on the Characteristics of Korean Rural Tourists based on Tourism Motivation and Market Segmentation : In the Case of Residents' Perceptions in Chungcheong and Jeonbuk Region

국제지역연구 | 14 | 1 | 2010 | 경제학

농촌관광객의 관광동기와 세분시장특성에 관한 연구 : 충청지역과 전북지역의 주민인식을 중심으로

A Study on the Characteristics of Korean Rural Tourists based on Tourism Motivation and Market Segmentation : In the Case of Residents' Perceptions in Chungcheong and Jeonbuk Region

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도시민의 어촌관광동기에 따른 행동의도에 관한 연구

An Analysis on the Fishing Village Tourism Behavior of Urban Residents

한국도서연구 | 24 | 1 | 2012 | 지역학

경주지역 관광객의 관광동기와 재방문객 유치를 위한 방안에 관한 연구

Tourism Motivations of Visitors to the Gyeongju and Measures to Attract Repeat Visitors

관광연구 | 27 | 3 | 2012 | 관광학일반

문화관광객의 영화제 참가동기에 영향을 주는 영화제마케팅 요인 및 방문만족도에 대한 영향력 분석 - 부산 국제영화제를 중심으로 -

Examining Cultural Tourists' Film Festival Participation Motivation, and its Impact on Satisfaction and Behavioral Intentions: A Case Study of 2009 Pusan International Film Festival Participants

관광학연구 | 34 | 7 | 2010 | 관광학

문화관광객의 영화제 참가동기에 영향을 주는 영화제마케팅 요인 및 방문만족도에 대한 영향력 분석 - 부산 국제영화제를 중심으로 -

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한국 전통주 관광객 동기유형 군집별 관광지 선택속성 차이연구

A Study on the Differences of Destination Choice Attributes According to the Types of the Korean Traditional Wine Tourist's Motivation

호텔경영학연구 | 20 | 2 | 2011 | 관광학

비무장지대(DMZ) 일원 관광객의 관광동기 - 관광목적지 간의 비교 -

Comparative analysis of DMZ area tourist motivations by destination

관광학연구 | 35 | 4 | 2011 | 관광학

전통주 관광동기와 관광지선택속성이 만족과 행동의도에 미치는 영향: 경기지역 전통주 관광객을 대상으로

The Effects of Tourism Motivations and Selected Attributes to Satisfaction and Behavioral Intention for Korean Traditional Liquor Tourists: Case of Gyeonggi-do.

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국내여행객의 관광동기, 여행상품선택속성, 관광행태에 관한연구

Study of travel motivation of domestic tourists, choice attribute for travel products, and tourism behavior

관광연구 | 26 | 4 | 2011 | 관광학일반

MBTI 성격유형에 따른 관광동기와 선호 관광지 유형 차이

Differences of Tourist Motivation and Destination Preference by MBTI Personality Types

관광학연구 | 35 | 6 | 2011 | 관광학

여행제약과 관광동기의 관계에 대한 비교연구

Comparative Studies of the Relationship between Travel Constraints and Tourists’ Motivation

관광레저연구 | 24 | 1 | 2012 | 관광학

일본 및 중국인의 한국관광동기와 관광이미지 인식차이 연구

Perception Differentiation on Inbound Tour Image and Tourism Motivation of Chinese and Japanese Tourists into Visiting Korea

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가족관광객의 관광동기, 관광지 선택속성 및 관광만족의 영향관계

A Study on The Influence Relationship of Tourism Motivations, Variable Options and Satisfactions in The Family Tourists

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제주지역 쌔너투어리즘의 관광동기특성과 만족에 미치는 영향 - 제주4.3평화 공원 방문객 대상으로 -

Tourist Motivation Characteristics of Thanatourism: Focused on Visitors to Jeju April 3rd Peace Park

관광학연구 | 35 | 5 | 2011 | 관광학

관광객의 관광동기가 관광만족 및 행동의도에 미치는 영향: 관여도의 조절효과를 중심으로

The Effect of Tourists' Tourism Motivation on Tourism Satisfaction and Behavior Intention:Focused on the moderating effects of involvement of tourists visiting Mt. Seorak and Gyengpo areas in Kwangwon Province

관광레저연구 | 23 | 3 | 2011 | 관광학

박물관 방문 관광객의 동기, 몰입, 만족도 간의 관계 연구 - push-pull 요인을 바탕으로 -

A study on relationship among motivation, commitment and satisfaction of tourist, visiting the museum - focused on push-pull factors -

관광연구 | 26 | 1 | 2011 | 관광학일반

방문동기에 따른 유비쿼터스 관광서비스의 특성과 경험가치의 차이분석: G-Star 참가자를 중심으로

The Analysis on The Relationship between Characteristics of Ubiquitous Tourism Service and Experience Value : Focused on The Participants in G-Star

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관광동기와 관광지이미지의 재방문의도에 대한 영향에 관한 연구

A Study on the Impact of Tourist Motivation and Destination Image on Revisit Intention

호텔관광연구 | 13 | 3 | 2011 | 호텔/외식산업경영

강원도 관광동기 유형에 따른 시장세분화 및 특성분석

Market Segmentation and Characteristics by the Type of Tourist Motivation Toward Kangwon Province

관광연구 | 26 | 5 | 2011 | 관광학일반

관광동기가 자기효능감과 직무만족에 미치는 영향: 초등교원을 중심으로

Effects of Tourism Motivation on Self-Efficacy and Job-Satisfaction: Focusing on Elementary Teacher

관광레저연구 | 24 | 6 | 2012 | 관광학