사회면 기사 분석(1998년~2009년)을 통해 본 뉴스 미디어의 현실구성
A Trend Analysis of the Metro Sections of News Media in Korea during 1998 and 2009
한국언론정보학보 |
50 |
2 |
2010 |
신문방송학
사회면 기사 분석(1998년~2009년)을 통해 본 뉴스 미디어의 현실구성
A Trend Analysis of the Metro Sections of News Media in Korea during 1998 and 2009
한국언론정보학보 |
50 |
2 |
2010 |
신문방송학
정치관련 인터넷 뉴스서비스의 특성에 관한 연구 -온라인 저널리즘의 방향성
A Study on the Characteristics of the Internet's News Service in connection with the Political News: the directivity of the online-journalism
정치커뮤니케이션연구 |
19 |
2010 |
정치커뮤니케이션
정치관련 인터넷 뉴스서비스의 특성에 관한 연구 -온라인 저널리즘의 방향성
A Study on the Characteristics of the Internet's News Service in connection with the Political News: the directivity of the online-journalism
정치커뮤니케이션연구 |
|
19 |
2010 |
정치커뮤니케이션
광고 언어에 나타난 시적 원리에 대한 탐색적 분석
A Content Analysis of the Poetic Principles in Magazine Advertisements
광고PR실학연구 |
4 |
2 |
2011 |
광고/홍보산업
광고 텍스트의 시각적 표현이 소비자 태도에 미치는 영향 연구 - 헤드라인의 말풍선 기법 차용(借用)을 중심으로 -
A study An Effect of Visualization of Advertising Text on Consumer - Attitude in Terms of Borrowing Text Balloon Method in Headlines -
커뮤니케이션디자인학연구 |
36 |
2011 |
정보디자인