문학교육과 인지심리학-‘문학적 이해’ 개념을 중심으로-
Literary Education and Cognitive Psychology-Focused on concept of ‘literary comprehension’-
문학교육학 |
37 |
2012 |
한국어와문학
상보적 수업을 활용한 읽기전략 훈련이 독해력, 초인지, 자기효능감에 미치는 효과
The effect of reading strategies developing through reciprocal teaching on reading comprehension, metacognition, self efficacy
초등상담연구 |
11 |
2 |
2012 |
교육학
수정계획이 포함된 자기조절학습 초인지 촉진전략이 학습에 미치는 효과
Effects of Meta-cognitive Prompts of Self-regulated Learning with Revision Plan on Learning
사고개발 |
7 |
2 |
2011 |
교육심리학
유아주도적 질문과 교사주도적 질문이 유아의 초인지에 미치는 효과
The effect of young children-directed questions and teacher-directed questions on metacognition of young children
교육학연구 |
49 |
3 |
2011 |
교육학
대학 수업에서 블로그 기반 학습활동이 인지 조절 능력 활용에 대한 학습자 인식에 미치는 영향
The effects of Blog Use on Learners' Perception about Regulation of Cognition in a College Course
교육공학연구 |
26 |
4 |
2010 |
교육학
대학 수업에서 블로그 기반 학습활동이 인지 조절 능력 활용에 대한 학습자 인식에 미치는 영향
The effects of Blog Use on Learners' Perception about Regulation of Cognition in a College Course
교육공학연구 |
26 |
4 |
2010 |
교육학
행동계약에 의한 초인지 전략 실천 효과성에 관한 연구 : ADHD아동을 중심으로
The practice effects on the use of metacognitive strategies through behavior contracts
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
1 |
2011 |
교육학
대학 모바일 학습에서 영어 말하기 교육의 효과
M-learning as a Strategy for Motivating Student in the EFL Class
교육방법연구 |
23 |
4 |
2011 |
교육학