[DUF] 초인지

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.163681

한자 : 超認知

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

R1:개념적

RT (관련어)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

자기 점검 [ 自己點檢 ]

문학교육과 인지심리학-‘문학적 이해’ 개념을 중심으로-

Literary Education and Cognitive Psychology-Focused on concept of ‘literary comprehension’-

문학교육학 | 37 | 2012 | 한국어와문학

상보적 수업을 활용한 읽기전략 훈련이 독해력, 초인지, 자기효능감에 미치는 효과

The effect of reading strategies developing through reciprocal teaching on reading comprehension, metacognition, self efficacy

초등상담연구 | 11 | 2 | 2012 | 교육학

수정계획이 포함된 자기조절학습 초인지 촉진전략이 학습에 미치는 효과

Effects of Meta-cognitive Prompts of Self-regulated Learning with Revision Plan on Learning

사고개발 | 7 | 2 | 2011 | 교육심리학

유아주도적 질문과 교사주도적 질문이 유아의 초인지에 미치는 효과

The effect of young children-directed questions and teacher-directed questions on metacognition of young children

교육학연구 | 49 | 3 | 2011 | 교육학

대학 수업에서 블로그 기반 학습활동이 인지 조절 능력 활용에 대한 학습자 인식에 미치는 영향

The effects of Blog Use on Learners' Perception about Regulation of Cognition in a College Course

교육공학연구 | 26 | 4 | 2010 | 교육학

대학 수업에서 블로그 기반 학습활동이 인지 조절 능력 활용에 대한 학습자 인식에 미치는 영향

The effects of Blog Use on Learners' Perception about Regulation of Cognition in a College Course

교육공학연구 | 26 | 4 | 2010 | 교육학

행동계약에 의한 초인지 전략 실천 효과성에 관한 연구 : ADHD아동을 중심으로

The practice effects on the use of metacognitive strategies through behavior contracts

특수교육저널:이론과 실천 | 12 | 1 | 2011 | 교육학

대학 모바일 학습에서 영어 말하기 교육의 효과

M-learning as a Strategy for Motivating Student in the EFL Class

교육방법연구 | 23 | 4 | 2011 | 교육학