초등 저학년 아스퍼거증후군 아동의 구문 표현 능력
The Ability to Use Syntax in School-Aged Asperger’s Syndrome Children in a Story-Retelling Task
Communication Sciences and Disorders |
15 |
2 |
2010 |
교육학
초등 저학년 아스퍼거증후군 아동의 구문 표현 능력
The Ability to Use Syntax in School-Aged Asperger’s Syndrome Children in a Story-Retelling Task
Communication Sciences and Disorders |
15 |
2 |
2010 |
교육학
명사 수식 구문의 번역 글쓰기 문제
Problems at Translation Writing in reference to constructions modifying a noun
돈암어문학 |
24 |
2011 |
국문학사
문장구역 수행 방법론상의 특징에 관한 소고
A Study on the Methodological Characteristics of Sight Translation
통번역교육연구 |
10 |
1 |
2012 |
통역번역
‘개구리 이야기’내러티브 분석을 통한 국어와 영어 사용 아동의 명사수식절(名詞修飾節) 활용 비교
A Comparison of Korean- and English-Speaking Children's Use of Noun-Modifying Clauses through the Analyses of 'Frog Story' Narratives.
언어와언어학 |
51 |
2011 |
언어학
한국어 관형절의 구조적 특징과 습득 양상
A Study on Structural Property and Aquisition Aspect of Korean Adnominal Clause.
동남어문논집 |
1 |
33 |
2012 |
기타국어학