이야기 다시 말하기

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.164000

한자 :
영어 : retelling story

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

b01-02 교육활동 교육활동

다시 말하기 [re-telling]

초등 저학년 아스퍼거증후군 아동의 구문 표현 능력

The Ability to Use Syntax in School-Aged Asperger’s Syndrome Children in a Story-Retelling Task

Communication Sciences and Disorders | 15 | 2 | 2010 | 교육학

초등 저학년 아스퍼거증후군 아동의 구문 표현 능력

The Ability to Use Syntax in School-Aged Asperger’s Syndrome Children in a Story-Retelling Task

Communication Sciences and Disorders | 15 | 2 | 2010 | 교육학

이야기 다시 말하기 담론을 통한 경도정신지체 중학생의 화용론 발달 수준 분석

Analysis on the Pragmatic Discourse of the middle School student with mild mental retardation

특수아동교육연구 | 13 | 2 | 2011 | 교육학

과업 전 계획 활동을 통한 초등 영어 학습자의 말하기 능력 향상 연구

A study on improving the speaking ability of Korean EFL elementary school students through pre-task planning activities

초등영어교육 | 17 | 2 | 2011 | 영어교육