요약하기

연구분야 :

클래스 :

DOI : https://doi.org/10.22877/skku.udct.164015

한자 : 要約--

용어관계

관련용어

유형

관계명

관계속성

클래스명

용어명

S:동의

Use (우선어)

 

b01-01 행위/활동 행위/활동

요약 [ 要約 ]

문서 자동 요약 기술의 발전을 위한 학제적 접근의 필요성과 과제

Some Prospects on the Research of Automatic Document Summarization for Interdisciplinary Approach

국어교육학연구 | 39 | 2010 | 한국어와문학

문서 자동 요약 기술의 발전을 위한 학제적 접근의 필요성과 과제

Some Prospects on the Research of Automatic Document Summarization for Interdisciplinary Approach

국어교육학연구 | | 39 | 2010 | 한국어와문학

직접교수에 의한 요약하기 지도와 협력학습에 의한 요약하기 지도가 초등학교 4학년 일반학생과 읽기위험군 학생의 독해와 요약하기 능력에 미치는 효과

Effects of Teacher-directed and Student-interactive Summarization Instruction on Reading Comprehension and Written Summarization of Fourth Graders without and at Risk for Reading Difficulties

특수교육학연구 | 45 | 4 | 2011 | 교육학

설명문 요약과 이해의 관련성

A Study on the Summation of Expository Text and Understanding

우리말교육현장연구 | 4 | 1 | 2010 | 국어교육

설명문 요약과 이해의 관련성

A Study on the Summation of Expository Text and Understanding

우리말교육현장연구 | 4 | 1 | 2010 | 국어교육

Rasch 모형을 활용한 요약문 평가 준거 개발 및 타당도 분석 -고등학생 설명문 텍스트 요약하기를 중심으로-

A Study on Developing Evaluation Criteria of Summary Text Using Rasch Model -Based on Highschool Students’ Summarizing of Expository Text-

독서연구 | 25 | 2011 | 한국어와문학

덩잇글 구조가 설명문 요약에 미치는 영향 -고등학교 1학년을 중심으로-

An Influence of Structure on Summarizing for Expository Text

국어교육학연구 | 37 | 2010 | 한국어와문학

덩잇글 구조가 설명문 요약에 미치는 영향 -고등학교 1학년을 중심으로-

An Influence of Structure on Summarizing for Expository Text

국어교육학연구 | | 37 | 2010 | 한국어와문학

대학 학습자를 위한 요약문 쓰기 교수 방안

Teaching Methods of Summary Writing for University Students

시학과 언어학 | 22 | 2012 | 기타인문학