자폐스펙트럼장애 아동의 제한된 행동과 관심에 대한 교사의 경험과 인식
A Qualitative Inquiry on the Experiences and Perceptions of Educators for restricted repetitive behaviors and interests in Autism Spectrum Disorder
자폐성장애연구 |
12 |
2 |
2012 |
특수교육
모방과 반영 기법을 적용한 즉흥연주 중심의 음악치료가 자폐아동의 상동행동에 미치는 영향
The Effects of Music Therapy Based on an Improvisation Program Using Imitation and Reflection Techniques on the Stereotyped Behavior of Autistic Children
발달장애연구 |
15 |
3 |
2011 |
특수교육
촉각활동 중심 감각통합프로그램이 중도·중복장애 아동의 손 빠는 상동행동에 미치는 영향
The effects of sensory integration program based on tactile activities on the stereotyped behavior finger sucking of children with severe and multi disabilities
지체.중복.건강장애연구 |
53 |
4 |
2010 |
교육학
촉각활동 중심 감각통합프로그램이 중도·중복장애 아동의 손 빠는 상동행동에 미치는 영향
The effects of sensory integration program based on tactile activities on the stereotyped behavior finger sucking of children with severe and multi disabilities
지체.중복.건강장애연구 |
53 |
4 |
2010 |
교육학