자기점검과 자기평가지를 이용한 자기관리 전략이 발달장애 대학생의 수업준비 및 과제수행행동에 미치는 영향
Effects of Self-management Strategies using Self-Evaluation Sheet and Self-Monitoring through Cellular Phone on Task Execution Acts and Class Preparation in English Lessons for College Students with Development Disabilities
특수교육저널:이론과 실천 |
12 |
4 |
2011 |
교육학
오르프 슐베르크를 활용한 음악교육 활동이 자폐성 장애학생의 과제수행 및 주의집중 행동에 미치는 효과
The Effects of the Music Education Program of Orff Schulwerk on the Task Behaviors and Attention Behaviors of Students with Autism
정서·행동장애연구 |
26 |
4 |
2010 |
특수교육
오르프 슐베르크를 활용한 음악교육 활동이 자폐성 장애학생의 과제수행 및 주의집중 행동에 미치는 효과
The Effects of the Music Education Program of Orff Schulwerk on the Task Behaviors and Attention Behaviors of Students with Autism
정서·행동장애연구 |
26 |
4 |
2010 |
특수교육