반복적 학습 경험을 중시한 대학 말하기 교육- 토론 교육을 중심으로 -
Repeated Learning Experience centered Teaching-Learning and Learning Community for Speech Education at the University
언어학 연구 |
23 |
2012 |
기타언어학
그림책 읽기 맥락에서 또래 상호작용의 탐색: 소집단 활동 중심으로
Exploring the peer interactions in the context of picturebook reading: focusing on small group activities
유아교육연구 |
31 |
1 |
2011 |
교육학
중학생의 소집단 자유탐구활동 중 물리 영역 탐구문제의 구성과 변인 추출 및 명료화 과정
Middle School Students' Construction of Physics Inquiry Problems and Variables Isolation and Clarification during Small Group Open-inquiry Activities
한국과학교육학회지 |
32 |
5 |
2012 |
교육학
소집단 활동을 통한 학습자들의 상호작용이 말하기 활동에 미치는 영향
The effect of interaction between learners in a small-group work on speaking activities
어문논집 |
62 |
2010 |
한국어와문학
소집단 활동을 통한 학습자들의 상호작용이 말하기 활동에 미치는 영향
The effect of interaction between learners in a small-group work on speaking activities
어문논집 |
|
62 |
2010 |
한국어와문학
협동학습 소집단 활동의 효과와 한계: 사회과 수업비평 사례를 중심으로
The Effects and Limitations of Small group Activities in Cooperative Learning: Based on a critique of social studies classes
사회과교육 |
50 |
4 |
2011 |
교육학